جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
22 بهمن

حوزه/ بخش قابل توجهی از محورهای مطرح شده در خطبه های نماز جمعه مراکز استان های کشور، تحت تاثیر ایام الله دهه مبارک فجر به ویژه در پیش بودن راهپیمایی بزرگ 22 بهمن بود.

بخش قابل توجهی از محورهای مطرح شده در خطبه های نماز جمعه این هفته مراکز استان های کشور، تحت تاثیر ایام الله دهه مبارک فجر به ویژه در پیش بودن راهپیمایی بزرگ 22 بهمن بود، در این میان، اشاره به تحولات منطقه به ویژه محکومیت جنایات ادامه دار داعش ، همچنین تقدیر از پرتاب ماهواره ملی فجر به فضا، گلایه از برخی رفتارهای نادرست در عرصه های فرهنگی و اقتصادی کشور و ... از دیگر بخش های مهم این خطبه ها در آدینه این هفته بود.

*راهپیمایی 22 بهمن؛ تجلی استکبارستیزی

آیت الله طباطبایی نژاد، خطیب جمعه اصفهان نیز با اشاره به در پیش بودن راهپیمایی 22 بهمن، اظهار داشت: 22 بهمن، روز ایستادگی، استکبار ستیزی و تبلور مردم‌سالاری دینی و عدالت اجتماعی است و مردم بصیر و حماسه ساز ما با حضور باشکوه در راهپیمایی دشمن شکن این روز، بار دیگر وفاداری خود را به راه امام و شهیدان و مقام معظم رهبری نشان می دهند.

*ضرورت تبیین اسلامیت نظام

امام جمعه یزد نیز با تاکید بر این که احکام اسلام باید در کشور به طور کامل اجرا شود، خاطرنشان کرد: غربی‌ها که اسلام را قبول ندارند، برای کشور و مردمشان چه کرده‌اند؟ آنها فقط می‌خواهند چهره اسلام را مخدوش کنند و همه حرف‌های آنها در مورد اسلام بی‌پایه و اساس و بیهوده است.

آیت‌الله ناصری همچنین با بیان این که به طور قطع اگر دستورات اسلام را در جامعه رعایت کنیم، هیچ مشکلی در جامعه، خانواده و جوانان ما ایجاد نخواهد شد، بر لزوم حفظ اسلامیت نظام تاکید کرد و افزود: اسلامیت نظام باید توسط علما، مراجع و بزرگان دین برای مردم به ویژه جوانان تبیین شود.

وی با بیان اینکه در برخی روزنامه‌ها نیز برداشت‌هایی که از اسلام شده نادرست و غلط است، گفت: در این زمینه باید به رفتار بزرگان دین نگاه کنیم.

*جشن ملی انقلاب

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن را ضروری دانست و تصریح کرد: مردم در این روز باید با حضور خود جشن ملی انقلاب را باشکوه‌تر از هر سال برگزار کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام همچنین همه گروه ها و تشکل ها و آحاد ملت را به حضور باصلابت در راهپیمایی این روز بزرگ و تاریخ ساز دعوت کرد.

*احیای دین در دنیای امروز به برکت انقلاب

امام جمعه ارومیه نیز شاخص‌ترین اثر انقلاب اسلامی را احیای دین در جهان عنوان کرد و افزود: امام راحل(ره) فرمود "انقلاب ما انفجار نور بود"، چرا که نور این انقلاب در جهان پیچید و دل خیلی از افراد آزاده را در جهان منور ساخت.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی ادامه داد: انقلاب اسلامی ما زمانی به پیروزی رسید که دو قطبی بودن در جهان به تثبیت می‌رسید و این انقلاب که برگرفته از اندیشه ناب اسلامی و الهی بود، در میان این دو قطب قرار گرفت.

*سوء استفاده داعش از آیات قرآنی

آیت‌الله امامی‌کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران به جنایت اخیر داعش در سوزاندن خلبان اردنی اشاره کرد و گفت: داعشی‌ها در همه سایت ها نوشتند که ما این عمل را به حکم آیه 126 سوره نحل انجام دادیم.

وی خطاب به داعش گفت: این آیه چه ارتباطی با شما دارد؟ شما که به هر کجا حمله کردید، پیر و جوان و حتی بیماران را هم تکه تکه می‌کنید!

*پرتاب ماهواره ملی؛ نمایش اقتدار علمی ایران

آیت الله دری نجف آبادی نیز در خطبه های نماز جمعه اراک، پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره فجر را افتخار دیگری برای جوانان ایرانی عنوان کرد و تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها ملت ایران به برکت مقاومت و ایستادگی توانسته است پیشرفت‌های بزرگی به دست آورد.

وی یادآور شد: پیروزی انقلاب باعث شد که ملت ایران به خودباوری برسد و با استقلال و خوداتکایی کشور را در تمامی عرصه‌ها به پیش ببرد.

خطیب جمعه اراک با تاکید بر اینکه تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی دنیای استکباری علیه انقلاب اسلامی نمی‌تواند باعث شود که ملت ایران به خود اعتماد نکند و در حفظ اقتدار خود تلاشی صورت ندهد، گفت: انقلاب اسلامی متعلق به همه ملت است و همه وظیفه داریم با همت و تلاش رشته‌های وابستگی را قطع و در توسعه و پیشرفت و آبادانی کشور در زمینه‌های گوناگون تلاش کنیم.

*موسم تجدید پیمان با امام و رهبری

آیت الله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز با بیان اینکه راهپیمایی 22 بهمن همه‌ساله پرشکوه‌تر از سال‌‌های قبل برگزار می‌شود، اظهار داشت: امسال ملت ایران نشان می‌دهد که به نظام مقدس جمهوری اسلامی علاقه دارد و به خاطر استقلال و وفاداری به رهبر معظم انقلاب، مقام عظمای ولایت و تجدیدبیعت با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی به شکرانه امنیت کشور 22 بهمن امسال باشکوه‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود.

*حضور در رزمایش 22 بهمن با رمز " لبیک یا رسول الله"

آیت الله مجتهد شبستری، رمز رزمایش حضور مردم ایران در 22 بهمن امسال در کشور را "لبیک یا رسول‌الله(ص)" اعلام کرد و گفت: با توجه به اهانت به ساحت مقدس خاتم حضرت محمد(ص) در نشریه فرانسوی و به منظور کوری دشمنان رسول اعظم(ص)، ملت ایران با حضور گسترده و باشکوه خود در راهپیمایی 22 بهمن به مردم دنیا اعلام می‌کنند که عاشق و دوستدار پیامبر اکرم(ص) و گل سرسبد انبیاء هستند و شعار "لبیک یا محمد(ص) سر می‌د‌هند.

*تجلی بصیرت و ولایت مداری ملت ایران

حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی ، امام جمعه خرم آباد نیز با بیان این که مردم ایران اسلامی بار دیگر با حضور یکپارچه در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن، ولایت مداری و بصیرت والای خویش را به دنیا نشان می دهند، تاکید کرد: حضور تک تک ایرانیان در راهپیمایی این روز، هراس بیشتری در دل دشمنان به خصوص آمریکا و اسراییل جنایت کار می اندازد و لذا این حضور دارای اهمیت و حساسیت فوق العاده ای است.

*گلایه از اقتصاد ربوی و رفتار بانک ها

خطیب جمعه اردبیل نیز با اشاره به معصیت بزرگ ربا در جامعه، اظهار داشت: اگر دولت مدعی است که تورم را به 16 درصد کاهش داده است از دولت می‌خواهیم سودها را که بالاتر از 20 درصد است، تعدیل کرده و کاهش دهد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی همچنین گفت: بانک‌ها به بهانه هزینه نگهداری پول، نرخ سود خود را افزایش داده‌اند، در حالی که وظیفه بانک ورود در حوزه ایجاد اشتغال، کار‌آفرینی و تولید است، نه اینکه بخواهد از محل هزینه نگهداری پول منافعی را برای خود به دست آورد، به طوری که در این استان فردی را سراغ داریم که 30 میلیون تومان تسهیلات گرفته، اما مجبور است 120 میلیون تومان به حساب بانک برگرداند.

*لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی نیز در خطبه های نماز جمعه کرج با تاکید بر این که باید دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف به صورت صحیح برای نسل جوان بازگو شود، بیان داشت: به طور قطع اگر واقعیت‌ها برای نسل جوان بازگو شده و مقایسه‌ای صحیح میان حکومت طاغوت و نظام مقدس جمهوری اسلامی صورت گیرد، جوانانی که دوران پیش از انقلاب، عمر با برکت امام (ره) و دفاع مقدس را درک نکردند، بار دیگر به حقانیت راه پدرانشان رای می‌دهند.

*اکنون نوبت خدمت گذاری مسئولان است

وی با بیان این که مردم در جریان پیروزی انقلاب و پس از آن به خوبی به وظیفه خود عمل کردند، افزود: حال نوبت مسئولان است که از همه توان خود برای رفع مشکلات و کاستی‌های موجود استفاده کرده و بدانند که عمر خدمت به مردم کوتاه است و باید از این فرصت کوتاه برای رضایت خداوند و خلق خدا بیشترین استفاده را ببرند.

*گلایه از برخی رفتارها در وزارت ارشاد

آیت‌الله علم‌الهدی هم در نماز جمعه این هفته مشهد مقدس وی با اشاره به مجوز دادن وزارت ارشاد به یک زن برای آوازخوانی، تصریح کرد: بعضی از عزیزان ما در مدیریت‌های نظام، رسالت اصلی خود را گاهی فراموش می‌کنند؛ در همین چند روز گذشته همه مراجع به خاطر یک حرکت ناهنجار وزارت ارشاد در دادن مجوز تک‌خوانی به یک زن، ناراحت بودند.

امام جمعه مشهد عنوان کرد: این گونه اقدامات در راستای توسعه انقلاب نیست، بلکه در مسیر تخریب انقلاب است.

*ضرورت تکیه بر اقتصاد مقاومتی

امام جمعه کرمانشاه هم اقتصاد مقاومتی را نسخه شفابخش اقتصاد کشور بیان کرد و افزود: باید همواره بر اقتصاد بدون نفت تمرکز کنیم و کشور را از وابستگی به نفت رها کنیم.

آیت الله علما همچنین گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که نباید نگاه هیچ‌کس به خارج باشد، زیرا اینها که ساقط شده‌اند همه به نوعی نوکران آمریکا بوده‌اند.

*داعش؛ عروسک خیمه شب بازی آمریکا

امام جمعه بندرعباس نیز به وضعیت کلی منطقه اشاره کرد و افزود: داعش و داعشیان همانند عروسک‌های خیمه‌ شب‌بازی در دست آمریکا هستند و دستورات استکبار را اجراء می کنند.

آیت الله نعیم آبادی همچنین بیان داشت: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال تمام نقشه‌های دشمنان از جمله آمریکا را به باد خواهد داد و آنها دیگر به گزینه‌های روی میزهایشان فکر نمی‌کنند.

*پیام کلیدی راهپیمایی دشمن شکن 22 بهمن

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس نیز ، 22 بهمن را روز تجلی ارزش‌ها دانست و گفت: راهپیمایی 22 بهمن به سران استکبار و نظام سلطه پیام می‌دهد که ملت ایران بر سر اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده است.

 آیت‌الله ایمانی یادآور شد: راهپیمایی 22 بهمن به دولت‌مردان ما پیام می‌دهد و می‌گوید ما برای اسلام و انقلاب اسلامی ایستاده‌ایم، ما برای ارزش‌های والای دینی حاضر به فداکاری هستیم، شما هم اجازه ندهید ارزش‌های الهی و دینی در جامعه کمرنگ شود، اجازه ندهید معیارهای الهی دچار آسیب شود.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha