دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 346854
۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
صله رحم

مسئول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: صله رحم محوری‌ترین برنامه نوروز برای ایرانیان است که این موضوع مهم مورد تاکید دین اسلام، پیامبر مکرم اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) بوده و با سیره و سبک زندگی فاطمی همسو و هم جهت است.

حجت الاسلام حسن بابایی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با اشاره به تقارن ایام نوروز94 و دهه دوم ایام فاطمیه(س) اظهارکرد: آئین باستانی نوروز از برنامه های سنتی کشور است که دارای آداب رسومی مبتنی بر دستورات اسلام است.

وی افزود: صله رحم محوری‌ترین برنامه نوروز برای ایرانیان است که این موضوع مهم مورد تاکید دین اسلام، پیامبر مکرم اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) بوده  و با سیره و سبک زندگی فاطمی همسو و هم جهت است.

مسئول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به تقارن ایام فاطمیه با نوروز گفت: صله رحم با ایام فاطمیه منافاتی ندارد اما آنچه بی حرمتی تلقی می شود، افراط در برخی از  برنامه ها و شادی های کاذب  است که توهین و بی حرمتی به ایام فاطمیه باشد.

وی ادامه داد: مردم باید به حرمت های دینی و اعتقادی توجه داشته باشند و افراط نداشته باشند که سبب بی حرمتی ها می‌شود.

حجت الاسلام بابایی افزود: باید ارزش های اسلامی را حفظ و گسترش بدهیم و امسال مردم باید رنگ و بوی فاطمی به عید نوروز بدهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha