دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
یا زهرا

حوزه/ در سالروز شهادت حضرت ام ابیها، فاطمه زهرا علیهاالسلام، دانشنامه این بانوی مکرم اسلام با بیش از 500 مطلب جدید و در مجموعه ‌ای با یک هزار و 444 مطلب در پایگاه حوزه نت به روزرسانی شد.

مدیر پایگاه حوزه نت در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اظهار داشت: اين دانشنامه با هدف جمع آوری نسبتاً جامع سیره علمی و عملی حضرت و ارائه آن به جامعه محقق و پژوهشگر تولید و به روزرسانی شده است.

 حجت الاسلام سید حسن رحمانی افزود: این دانشنامه در قالب 19 محور بیش از یک هزار و 400 مطلب ارزشمند را پیرامون شخصیت نورانی حضرت زهرا علیهاالسلام در فضای مجازی منتشر کرده است.

وی با اشاره به نمايه‌های اصلی اين دانشنامه بيان داشت: «ولادت فاطمه(س)»، «حضرت فاطمه (س) در دوران رسالت»، «حضرت بعد از رحلت پدر»، «شهادت و دفن حضرت زهرا (س)»، «زيارت ام‌ابيها (س)»، «صفات آسمانی صديقه­ كبری(س)» و «سيره و آموزه‌های رفتاری حضرت زهرا (س)» از جمله نمايه‌های اين دانشنامه است.

این محقق پژوهشگر حوزوی، ادامه داد: «احاديث و آموزه‌های گفتاری حضرت(س)» و «فاطمه زهرا (س) و زن» را از نمايه‌های اصلی معرفی و اعلام كرده است: «فاطمه (س) و فاطميون»، «زنان راوی احاديث حضرت فاطمه (س)»، «حضرت(س) در آئينه قرآن و احاديث» و «حضرت فاطمه(س) از نگاه ديگران» از دیگر نمايه‌های خواندنی اين دانشنامه می باشند.

مدیر پایگاه حوزه نت خاطرنشان کرد:‌ علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به این دانشنامه از محتوای عناوینی از جمله «ولادت فاطمه(س)»، «حضرت فاطمه (س) در دوران رسالت»، «حضرت بعد از رحلت پدر»، «شهادت و دفن حضرت زهرا (س)»، «زيارت ام‌ابيها (س)»، «صفات آسمانی صديقه كبری(س)» و «سيره و آموزه‌های رفتاری حضرت زهرا (س)» بهره گیرند.

حجت الاسلام رحمانی یادآور شد: « كوثر پيامبر(ص)در آئينه شعر و ادب»، «پرسش و پاسخ درباره حضرت زهرا (س)»،«كتاب، كتاب‌شناسی، مقاله‌شناسی و نرم‌افزارهای فاطمی» همچنين «پايان‌نامه‌های فاطمی»، «ويژه‌نامه‌های ام‌الائمه(س) در مجلات» از ديگر نمايه‌های دانشنامه حضرت فاطمه زهرا(س) هستند.

وی ادامه داد:‌ «فدک»، «خطبه فدكيه»، «فاطمه(س) و رفتار زنان در خانواده»، «فاطمه (س) و فعاليت اجتماعی زنان»، «تسبيح حضرت فاطمه(س)، پلكان ملكوت»، «مقام علمی و مصحف حضرت فاطمه(س)»، «فاطمه زهرا(س) الگوی كامل» از جمله ديگر نمايه‌های اين دانشنامه می باشند.

وی به مطالب ديگر از جمله «كتاب‌شناسی حضرت زهرا (س)» و«معرفی نرم‌افزارهای فاطمی» اشاره و تصريح كرد: علاقه‌مندان می‌توانند جهت استفاده از اين دانشنامه به بخش دانشنامه‌های پايگاه اطلاع‌رسانی حوزه مراجعه و یا از لینک ذیل استفاده کنند.

http://www.hawzah.net/fa/subjects.html?AssetID=0&SubjectId=4941

انتهای پیام   313/17

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha