یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
1

حوزه/ به استناد سند چشم­انداز چهارصد و چهار حوزه­­ی امام رضا(ع)، مقرر است این مجموعه، در حد فاصل سال 1393 تا 1404 هجری شمسی، به نهاد علمی ـ آموزشی حوزوی­ برتر و پیشرو در مقیاس ملی ارتقاء یابد.

ماموریت های مدیر جدید حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران

حوزه/ به استناد سند چشمانداز چهارصد و چهار حوزهی امام رضا(ع)، مقرر است این مجموعه، در حد فاصل سال 1393 تا 1404 هجری شمسی، به نهاد علمی ـ آموزشی حوزوی برتر و پیشرو در مقیاس ملی ارتقاء یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، استاد علی اکبر رشاد، تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع)، در حکم انتصاب مدیر جدید این حوزه، ماموریت هایی را تعریف کرد تا  به استناد سند چشمانداز چهارصد و چهار حوزه‌‌ی امام رضا(ع)، مقرر است این مجموعه، در حد فاصل سال 1393 تا 1404 هجری شمسی، به نهاد علمی ـ آموزشی حوزوی برتر و پیشرو در مقیاس ملی ارتقاء یابد.

ماموریت های ابلاغی به مدیر جدید حوزه علمیه امام رضا(ع) بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی نیشابوری ـ دامت‌معالیه

سلام‌علیکم

نظر به مراتب فضل و فضائل روحی ، تجارب و تواناییهای ارزندهی مدیریتیای که در جناب‌عالی سراغ دارم، به موجب این حکم شما را به‌عنوان مدیر حوزهی علمیهی امام رضا(ع) منصوب می‌نمایم.

رجاء واثق دارم در سایهی توکل به ساحت سبحانی و توسل به ذیل عنایات اهل بیت(س) خاصّه دو امام همام ثامن‌الحجج(ع) و خاتم الحجج(عج)، و تدبیر و تلاش خالصانهی خود و مساعدت و مشارکت مجدانهی مدیران و مدرسان محترم و طلاب عزیز و همکاران ارجمند، درانجام وظائف محوله و پیگیری تحقق رسالت خطیر و برنامههای این حوزهی مبارکه موفق خواهیدشد.

اهم اموری که توقع دارم با جدیت لازم آنها را پیگیری بفرمایید، عبارتاند از:

1- نهاییسازی تدوین نظام‌وارهی حوزه، مبتنی بر نظام علمی ـ آموزشی «پرورشمآل»، معطوف به اهداف، چشم-انداز، خطوطمشی و رویکرد معرفتی ـ کارکردی ابلاغی ، و نیز تمهید مقدمات تحقق کامل آن طی بازهی زمانی پیشبینیشده.

2- بازخوانی چشم‌انداز چهارصد و چهار ، و نیز تهیهی  برنامهی پنج سالهی اول حوزه، و برنامهریزی اجرایی و مدیریت تحقق آن ، پس از تصویب.

3- تکمیل و اصلاح آیین‌نامه‌ها و دستورنامه‌های اجرایی حوزه ، ارائه برای تایید ، و نظارت بر حسن اجرای آنها.

4- برنامهریزی و اتخاذ تدابیر مناسب برای ارتقای سطح علمی و مهارتی مدیران، مدرسان و کارکنان، و نظارت بر حسن جریان وظائف محوله به آنان.

5- اعمال مجدانهی مدیریت نیمهمتمرکز برنامه‌های آموزشی مجموعهی مدارس، و تحقق «طرح آموزش پژوهش-محور»، و نظارت روشمند و پیوسته بر حسن جریان فعالیتهای مکمّل در مدارس تابعه و رشد علمی ـ اخلاقی طلاب.

6- ارزشیابی و آسیب‌شناسی متناوب امور مدیریتی، علمی، تربیتی و فرهنگی حوزه ، و نیز بررسی مستمر رفتار و کارکرد مدیران، مدرسان، و کارکنان، و ارائهی راهکارهای شایسته برای اصلاح و ارتقاء امور و رفتارها.

7-  تدوین گزارش فصلانه ، سالانه و ادواری فعالیت‌ها و پیشرفت برنامه‌ها، جهت ارائه به مبادی امور و انعکاس محیطی و رسانهای آن.

تأکید می‌کنم به استناد سند چشمانداز چهارصد و چهار حوزه‌‌ی امام رضا(ع)، مقرر است این مجموعه، در حد فاصل سال 1393 تا 1404 هجری شمسی، به نهاد علمی ـ آموزشی حوزوی برتر و پیشرو در مقیاس ملی ارتقاء یابد، که ارکان نرمافزاری و سختافزاری آن، با مختصات و نصابهای راقی «نظام علمی ـ آموزشی پرورشمآل» انطباق تام یافته، نخستین نسل از دانشآموختگان موفق خویش را که فضلایی مهذّب و متخلق، متبحر و خردورز، ملتزم به سنت-های اصیل حوزوی، و روزآمد و کارآمد خواهند بود، ارائه کرده باشد.

فرصت را مغتنم شمرده، خویشتن و جناب‌عالی و همهی همکاران ارجمند را به تقوی و تقرب، جلب رضای حجت حاضر حق (روحی‌فداه)، نظم و تدبیر، حسن سلوک و اعتنا به خرد جمعی، و رعایت صرفهی بیت‌المال، تحفظ بر سنت‌های علمی تربیتی اصیل و آزمودهی حوزههای مقدسه شیعه ـ صانها الله عن الحدثان ـ و اهتمام به تحول و نوآوری شجاعانه در امور علمی ـ معرفتی، توصیه می‌کنم.

در اینجا از باب وظیفه، از مساعی وخدمات ارزشمند جناب حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسن قاسمی، طی دورهی بلند تصدی مدیریت حوزهی علمیهی امام رضا(ع) عمیقا و صمیما قدردانی کرده، برای ایشان که از سرمایههای ارزشمند این حوزه قلمداد میشوند، آرزوی سلامت، سعادت و موفقیت مینمایم.

وفقنا اللهم لما تحب و ترضی، و لا تجعلنا من الذین یحسبون انهم یحسنون صنعاً، و اهدنا الی الصواب و السّداد، فانّک خیر موفِّق وهاد.

علی‌اکبر رشاد

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha