شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام بدری تهران

حوزه/ عبادت تنها بر روی سجاده تعریف نمی‌شود، بلکه دیدار با بستگان، عیادت مریض و سرکشی و رسیدگی به محرومان و فقرا نیز عباداتی هستند که سفارش به انجام آنهاشده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی بدری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، ‌با بيان اين كه ماه رجب، ماه بارش رحمت الهی است، گفت: مؤمنان نباید از عظمت این ماه بزرگ غفلت کنند، چرا که این ماه به زودی می‌گذرد و فرصت‌های انسان برای خودسازی و کسب معنویت از دست می‌رود.

وی تصریح کرد: دعاهای ماه رجب معادن عظیم معرفت و دریایی از خداشناسی و توحید محوری است که در این ماه می‌توان با استفاده از این دعاها به مقاصد بزرگی رسید.

استاد حوزه علمیه تهران با اشاره به اینکه رجب ماه دعا، تهجد، شب‌ زنده‌داری و اخلاص است، افزود: در ماه رجب دستور داده شده که مؤمنان زیاد توبه کنند و عبادات در این ماه مضاعف محسوب می‌شود. البته عبادت تنها بر روی سجاده تعریف نمی‌شود، بلکه دیدار با بستگان، عیادت مریض و سرکشی به محرومان و فقرا نیز عباداتی هستند که در این ماه وارد شده‌ است.

مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) تهران با بیان اینکه ماه رجب، ماه مهرورزی است، اظهار داشت: اين ماه، ماه توجه به معارف و حقايق عميق و دقيق دين و پاك سازي پرونده اعمال است. ماه انس بيشتر با خداست، ماه خلوت كردن با خداست. يكي از دستورالعمل ها و دعاهايي كه به آن سفارش شده و هر روز بعد از فريضه بايد خوانده شود دعاي «يا مَنْ ارجوُهُ لِكل خَيْر» است. بنابراين اين دعاها در دل خود، معارفي دارند، که در بالا بردن معرفت مردم نسبت به ذات مقدس خداوند بسیار موثرند.

وی ادامه داد: کسانی که می خواهند حقیقت ماه رمضان را درک کنند، باید برای خود برنامه ریزی کنند و روزه داری را که اجر و ثواب بسیاری در ماه های رجب و شعبان دارد، سرلوحه برنامه های خود قرار دهند.

این استاد حوزه در ادامه با اشاره به این که پیامبر اکرم(ص) روایت کرده اند که ماه رجب ماه بزرگ خداست و ماهی در حرمت و فضیلت به آن نمی رسد، اظهار کرد: خداوند متعال در حدیثی قدسی می فرمایند «ماه رجب را ریسمانی میان خود و بندگانم قرار داده ام؛ هرکس به آن چنگ زند به وصال من می رسد».

حجت الاسلام والمسلمین بدری در پایان خاطرنشان کرد: درایام پرفضیلت ماه رجب باید انس بیشتری با قرآن گرفت و تلاوت آن را در تمام طول روز غنیمت شمرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha