شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شهید مطهری

حوزه/ شهید مطهری فرزند برومند حوزه است و چنین نخبگانی تنها در محیط های سراسر نور و معنویت حوزه های علمیه رشد و تربیت می یابند.

محمد دارایی در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در تهران، با بیان این مطلب، اظهارداشت: حوزه های علمیه همواره در تاریخ گهربار خود نخبگان وفرهیختگان برجسته ای همچون شهید مطهری را تربیت و به جامعه و جهان اسلام تقدیم کرده اند.

وی با اشاره به وجود هزاران طلبه نخبه درحوزه های علمیه وضرورت شناسایی و تمرکز در تربیت این نخبگان، گفت: حوزه های علمیه باید نخبه شناسی کرده و روی تربیت افرادی که به نظرمی رسد بن مایه فکری قوی دارند، کارکرده و آنها را به جامعه معرفی نمایند.

دبیرستاد بزرگداشت سی وششمین سالگرد شهادت استاد مطهری افزود: درحال حاضرطلاب نخبه و برجسته بسیاری در حوزه های علمیه سراسر کشورداریم که شناسایی نشده اند .

دارایی ادامه داد: درطول تاریخ پرافتخار و شکوهمند و پربار حوزه های علمیه همواره بزرگانی مثل شهید مطهری برخاسته و منشأ خدمات و تحولات بزرگی در جوامع بشری گردیده اند که همه این ها به برکت وجود علما و فضلای برجسته درحوزه های مترقی شیعی است.

وی با اشاره تلاش خودجوش حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم در برگزاری مستمر و منظم هرساله مراسم بزرگداشت شهید مطهری، گفت:همه ساله به همت بزرگان حوزه قم، مراسم های مختلفی درسطح حوزه های قم و مخصوصا مسجد اعظم، همچنین حوزه علمیه مروی تهران و حوزه های دیگر شهرهای کشور، برای گرامیداشت مقام این شهید والامقام برگزارمی شود.

وی افزود: تلاش حوزه های علمیه برای نکوداشت مقام شهید مطهری و بهره گیری ازآثارو اندیشه های این استاد بزرگ درحوزه های علمیه وبین طلاب، بسیارارزشمند و قابل تقدیراست.

دارایی درپایان با بیان این که اقتضائات فراوانی برای همکاری های دوجانبه با حوزه وجود دارد، گفت: حوزه های علمیه براساس فرمایش بنیانگذارکبیرانقلاب اسلامی که فرمودند "کتب وآثارشهید مطهری برای همه اعصارو نسل ها قابل استفاده است"، تلاش بی شائبه ای را برای ترویج کتاب های، آثار و اندیشه های شهید مطهری انجام داده اند و امیدواریم روزبه روز شاهد گسترش بیشترآن باشیم.

انتهای پیام 34/313  

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha