جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام قوامی

حوزه/ این استاد حوزه تأمین امنیت اسرائیل، هدف این حرکات تروریستی است؛ چراکه با برنامه ریزی جنگ های نیابتی، مسلمانان را به جان هم انداخته و حواس ها را از این رژیم غاصب و حرکات جنایتکارانه آنان پرت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی در گفتگو با خبرگزاری«حوزه»، ضمن محکومیت کشتار شیعیان مظلوم کویت در مسجد امام صادق(ع)، اظهار داشت: گروه تروریستی داعش مجهز به تجهیزات پیشرفته سخت افزاری و نرم افزاری است که غیرقابل کنترل است؛ اما در ایران اسلامی هیچگونه قدرتی ندارند؛ چراکه کشور واکسینه شده است.

*هدف از وقایع اخیر، تأمین امنیت اسرائیل است

وی ابراز داشت: تأمین امنیت اسرائیل، هدف این حرکات تروریستی است؛ چراکه با برنامه ریزی جنگ های نیابتی، مسلمانان را به جان هم انداخته و حواس ها را از این رژیم غاصب و حرکات جنایتکارانه آنان پرت می کنند.

امام جمعه پردیسان با اشاره به حرکات مذموم تشیع انگلیسی، خاطرنشان ساخت: این گروه، فعالیت های خود را به نحوی به پیش می برد که تحریک کننده بوده و نتیجه ای جز شیعه کشی در کشورهای اسلامی ندارد.

این استاد حوزه ادامه داد: وهابیت، شیعه را بدتر از یهود اعلام کرده؛ چراکه حرکات زشتی از سوی تشیع انگلیسی دیده است.

*چرا عملیات های انتحاری در مساجد اتفاق می افتد؟

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به اهداف انجام عملیات های انتحاری در مساجد، تصریح کرد: معمولا شیعیان ناب در مساجد گردهم آمده و این گروه ها می توانند تلفات زیادی در مساجد از شیعیان بگیرند؛ به همین دلیل معمولا این حرکات انتحاری را در نمازهای جمعه و مساجد انجام می دهند.

وی افزود: انجام چنین عملیات هایی در خیابان و بازار، نتیجه خوبی برای آنان نخواهد داشت؛ چراکه در آن شیعه، سنی، مؤمن و غیرمؤمن حضور داشته و دستاورد خوبی برای آنان نمی باشد.

*وظیفه علمای اسلام در برابر این حوادث

امام جمعه پردیسان با اشاره به نقش علمای اسلام در برابر این حوادث، بیان داشت: افشاگری و روشنگری در برابر این حوادث و خنثی کردن حربه های اسرائیلی از جمله وظایفی است که بر عهده علمای اسلامی می باشد.

این استاد حوزه با تأکید بر وحدت امت اسلامی، اظهار داشت: باید اجماعی حول محور وحدت میان شیعه و اهل سنت صورت بپذیرد تا شاهد اختلافات در میان مسلمانان نباشیم.

*تشیع انگلیسی در حال ریختن آب به آسیاب دشمن است

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به صدور فتوای تحریم ناسزا به خلفا و مقدسات اهل سنت از سوی رهبر معظم انقلاب، ابراز داشت: تشیع انگلیسی در حال ریختن آب به آسیاب دشمن است؛ چراکه به عایشه و مقدسات اهل سنت فحاشی کرده و سبب اختلاف میان مسلمانان شده است.

وی با اشاره به لزوم توقف برخی از حرکات شیعه های تندرو، خاطرنشان ساخت: باید ریشه این حرکات را خشک کرد تا بهانه ای برای شیعه کشی باقی نماند.

*تأکید بر فرهنگ سازی مسئله وحدت

امام جمعه پردیسان با تأکید بر فرهنگ سازی مسئله وحدت، تصریح کرد: اگر به مقدسات ما همچون امامان معصوم(ع) توهین شود، شاید برخی موضع گیری کرده و تحریک شوند؛ پس فحاشی به مقدسات هر کدام از مذاهب، حرکتی نادرست و غیرشرعی است.

*نقش دیپلماتیک ایران اسلامی در موضوع وحدت

این استاد حوزه با اشاره به نقش وزارت خارجه، رایزن های فرهنگی و نماینده ایران در سازمان ملل، بیان داشت: این اشخاص حقوقی باید بر مسئله وحدت در خارج از کشور تأکید کرده و موضع جمهوری اسلامی ایران را عرضه کنند تا جریان تندروها  به انزوا رفته و گوشه گیر شوند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی اظهار داشت: تشیع انگلیسی، اصطلاحی زیباست که رهبر معظم انقلاب آن را فرموده و علمای جهان اسلام باید آن را جدی گرفته و در داخل و خارج از کشور به آن توجه کنند.

*ایستادگی در برابر فتوای ولی فقیه جرم است

وی ابراز داشت: توهین به مقدسات اهل سنت، ایستادگی در برابر فتوای ولی فقیه بوده و جرم تلقی می شود؛ پس باید با مجرمان مقابله کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha