دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
 یاسر برهامی سلفی مصر

حوزه/ موج بین المللی در محکومیت حمله به شیعیان کویت، سلفی های مصر را به نوعی عقب نشینی از یکسو و واکنش بزدلانه از سوی دیگر واداشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، پس از فاجعه تروریستی در مسجد امام صادق علیه السلام کویت که منجر به شهادت 27 تن و مجروح شدن 227 نفر از شیعیان شد، موج ملی، منطقه ای و بین المللی در برابر این جنایت فاجعه بار صورت گرفت و انگشت اتهام به سوی مراکز فتنه انگیزی در جهان اسلام به ویژه وهابیت و سلفیت نشانه رفت.

اگرچه داعش مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفت، اما از تئوری پردازان خشونت در جهان اسلام به ویژه عربستان سعودی و نیز اذناب سلفی اش در مصر سلب مسئولیت نمی کند. در عین حال این موج بین المللی در محکومیت حمله به شیعیان کویت، سلفی های مصر را به نوعی عقب نشینی واداشت به طوری  که یاسر برهامی نایب رئیس شورای مدیریت تبلیغ سلفی مصر گفت: این درست نیست که بگوییم اندیشه سلفی عامل انفجار در مساجد شیعه در کشورهای حاشیه خلیج فارس است!

وی بدون اشاره به نقش سلفی های مصر در وقوع جنایاتی مانند شهادت حسن شحاته در مصر و بسیاری از فحش پراکنی ها و ایجاد محدودیت علیه شیعیان مصر گفت: شیعیان نیز شهروندان کشورهای عربی محسوب می شوند و دارای حقوق هستند و ما تجاوز به حقوق آنها را محکوم می کنیم!!

خاطر نشان می شود این اظهارات در حالی صورت گرفته است اندیشه سلفی، متهم درجه یک در چنین فجایعی است و تجربه نیز ثابت کرده است که بسیاری از ظلم ها علیه شیعیان که در مصر و جاهای دیگر صورت می گیرد، تحت تاثیر سخنرانی های طائفی از سوی همین آقای برهامی و همقطاران ایشان در مصر بوده است.

نکته عجیب و جالب توجه، واکنش بزدلانه یاسر برهامی و فرار به جلوی وی در بخش دیگری از موضعگیری اش است که گفته است: به نظرم ایران پشت اینگونه انفجارها قرار دارد!!!

وی در حالی این مطالب را بیان داشته است که داعش رسما مسئولیت این جمله جنایت بار ترورریستی را بر عهده گرفته و تمام شواهد حاکی از رد پای عربستان و سعودی ها در جمعه خونین کویت است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha