دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مومن سیلوی مسئول غرفه آفریقا در نمایشگاه قرآن مشهد

حوزه/ مسئول غرفه آفريقا در دهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن و عترت مشهد، ازشرکت نمايندگان 18 كشور آفريقایی در بخش بين‌الملل این نمایشگاه خبر داد.

مومن سيلوي در گفتگو با خبرنگار «حوزه»، خراسان با اشاره به اين كه سال قبل نيز در نمايشگاه بين‌المللي قرآن و عترت مشهد شركت كرده است، گفت: در سال گذشته نماينده هر كشور آفريقايي به صورت مجزا غرفه برپا كرده بود و به معرفي برخي مسائل به صورت گسسته مي‌پرداخت.

وي ادامه داد: به منظور انسجام در مطالب ارائه شده در خصوص قاره آفريقا و معرفي نظر دانشمندان در مورد اسلام و قرآن امسال با يك برنامه‌ريزي كلي همه كشورهاي شركت‌كننده در دهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن و عترت از قاره آفريقا را در يك غرفه گردآوري كرديم.

مسئول غرفه قاره آفريقا در دهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن و عترت مشهد، حضور 18 كشور آفريقايي در يك غرفه را نشانه وحدت مسلمانان آفريقا دانست و عنوان كرد: اين غرفه توسط طلاب جامعة المصطفي مشهد آماده شده است.

مومن سيلوي با بيان اينكه نظر دانشمندان مختلف آفريقا از جمله مسلمانان و غيرمسلمان را در مورد قرآن و اسلام به نمايش گذاشته‌ايم، ابراز كرد: سنت‌ها و فرهنگ‌هاي آفريقا، نحوه آموزش قرآن و آثار و پژوهش‌هاي انديشمندان آفريقايي در معرض ديد بازديد كنندگان قرار دارد.

وي به كسب رتبه اول بخش بين‌الملل در نهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن و عترت مشهد اشاره كرد و افزود: غرفه آفريقا رتبه اول در بخش بين‌الملل اين نمايشگاه را كسب كرد كه دليل عمده آن برقراري ارتباط با بازديدكنندگان بود.

سيلوي با بيان اينكه برخي از افرادي كه در غرفه آفريقا فعاليت مي‌كنندف مسلط به 7 زبان زنده دنيا هستند، گفت: طلاب جامعة المصطفي به دليل اينكه در ايران زندگي مي‌كنند به راحتي مي‌توانند به زبان فارسي صحبت كنند و اين زمينه براي تبادل بين فرهنگ‌ها شده است.

مسئول غرفه آفريقا در دهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن وعترت مشهد از برگزاري مراسم جزءخواني قرآن كريم در اين غرفه خبر داد و افزود: هر شب ساعت 19:30 طلاب و قاريان آفريقايي محفل انس با قرآن كريم را در اين غرفه برگزار مي‌كنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha