دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مذاکرات هسته ای

حوزه/ غربی‌ها بدانند مردم ایران با تبعیت از مقام عظمای ولایت هرگز اجازه بازرسی از مراکز نظامی و سایر خطوط قرمز تعیین شده هسته‌ای را نخواهند داد.

خبرگزاری «حوزه»/ گرچه فرصت یک هفته باقی مانده به روز جهانی قدس، باعث شد که غالب ائمه جمعه سراسر کشور اشاراتی بر لزوم حضور حداکثری مردم در راهپیمایی ضدصهیونیستی و ضدآمریکایی این روز داشته باشند اما گذر از ساعت صفر مهلت مذاکرات هسته ای یعنی دهم تیرماه باعث شده که کماکان مساله مذاکرات هسته ای و بایسته های پیرامونی آن ، یکی از دلمشغولی های اصلی خطبای جمعه باقی بماند.

در کنار تحلیل های ارایه شده درباره ابلاغ سیاست های کلی برنامه ششم توسعه از سوی مقام معظم رهبری، اشاره به برخی مناسبت های ملی و مذهبی همچون شهادت امیرالمومنین علی(ع) و هفته اکرام ایتام و نیازمندان، همچنین 12 تیرماه، سالروز شلیک ناجوانمردانه ناو آمریکایی به هواپیمایی مسافری ایران بر فراز خلیج فارس، هفته امور مالیاتی و ... از دیگر محورهای مورد توجه در سخنرانی های این هفته آیین عبادی سیاسی جمعه کشور بود.

* زیاده خواهی غرب

آیت الله مجتهد شبستری در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با تاکید بر این که پرانتزهای باز در متن توافقنامه حاصل زیاده‌خواهی غرب است، تصریح کرد: غربی‌ها بدانند مردم ایران با تبعیت از مقام عظمای ولایت هرگز اجازه بازرسی از مراکز نظامی و سایر خطوط قرمز تعیین شده مذاکرات هسته‌ای را به 1+5 را نخواهند داد.

* مراقب فریب و نیرنگ طرف مقابل باشیم

وی بر لزوم توجه بیشتر خطوط قرمز تعیین شده در مذاکرات هسته‌ای از سوی تیم مذاکره‌کننده تاکید کرد و گفت: لازم است تیم مذاکره کننده در مراحل پایانی مذاکره دقت و وسواس بیشتری خرج دهند تا کلاه سرشان نرود.

*مردم رعایت خطوط قرمز را خواستارند‌

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی، امام جمعه اراک بر رعایت خطوط قرمز در توافق هسته‌ای تاکید کرد و گفت: دشمنان باید بدانند که ملت بزرگ ایران در برابر خواسته‌های مشروع و حقوق مسلم خود کوتاه نمی‌آید.

وی همچنین افزود: به تیم مذاکره‌کننده ایران توصیه می‌شود در توافقات خطوط قرمزی که توسط مقام معظم رهبری تعیین شده را رعایت کرده و فریب شگردهای دشمنان را نخورند.

*علمای جهان اسلام، مسلمین را بیدار کنند

آیت‌الله امامی‌کاشانی نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پایتخت با اشاره به تحولات اخیر منطقه اظهار داشت: امروز جهان اسلام باید بیدار شود و خطبای جمعه بایستی معارف اسلامی را بیان کنند و باید بدانیم داعش گروهی است که دنیای استکبار آن را علیه اسلام به راه انداخته و آنان را آموزش می‌دهد و شرایطی که شاهد هستیم را در جهان به وجود آورده است.

*آتش فتنه به زودی دامان آل سعود را می گیرد

وی یادآور شد: برخی کشورهای اسلامی هستند که دین‌شان اسلام است، اما حاکمان‌شان یهودی و صهیونیستی هستند مانند همین عربستان سعودی و امثالهم، ببینید امروز عربستان چه بساطی را در یمن به راه انداخته است. آنان با حمایت از داعش مردم یمن، سوریه، عراق و لبنان را می‌کشند البته کشورهای غربی و عربستان سعودی تصور می‌کنند این جنایت‌‌ها را علیه ملت مسلمان انجام می‌دهند ولی ان‌شاءالله آتش همین فتنه به زودی دامن خودشان را هم خواهد گرفت.

*نتیجه مذاکرات در هر صورت برای ما خیر است

امام جمعه شهرکرد نیز با بیان این که نتیجه مذاکرات در هر صورت برای ملت ایران خیر است، ابراز داشت: اگر این مذاکرات به نتیجه نرسد ملت ایران روی پای خود ایستاده و با تکیه بر اقتصاد مقاومتی راه خود را ادامه می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام ادامه داد: اگر هم طرف غربی دست از زیاده‌خواهی بردارد و مذاکرات با رعایت تمامی خطوط قرمز نظام به نتیجه برسد بی شک این امر نیز برای ملت ایران خیر است.

*درس دشمن شناسی در کلام صریح رهبری

خطیب جمعه ارومیه هم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در هفتم تیر در دیدار با خانواده شهدا گفت: از ابتدای انقلاب تا کنون چهره واقعی آمریکا به روشنی آشکار شده و تلاش آمریکا این بوده که چهره انقلاب و ایران را در جهان خدشه‌دار کند و ایرانیان را به عنوان انسان‌های خون‌ریز و تروریست به جهانیان معرفی کند و تاکنون هر حرکتی علیه ایران شده از آن حمایت کرده و تمام تلاش آمریکا در جهت نابودی دولت ایران است.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی متذکر شد: آمریکا امروز در خصوص مسئله هسته‌ای می‌گوید ایران قصد دارد به سلاح هسته‌ای دست یابد در حالی عملکرد ثابت کرده ایران صلح‌طلب بوده و خود آمریکا است که یک جنایتکار خطرناک برای دنیا محسوب می‌شود.

*بیانات رهبری خط بطلانی بر جنگ رسانه ای دشمن بود

امام جمعه ایلام نیز سخنان رهبر معظم انقلاب را اقدامی هوشمندانه و خط بطلانی بر تحلیل‌های غلط رسانه‌های وابسته به آمریکا و کشورهای اروپایی توصیف کرد و افزود: کارشناسان هسته‌ای و تحلیل‌گران سیاسی، غربی و معاند با نظام اسلامی معتقدند سخنان بسیار هوشمندانه رهبری در جهت تقویت مذاکره‌کنندگان بوده و آنان با دلگرمی بیشتر در مقابل زیاده‌خواهی آمریکا خواهند گفت «از خط قرمز‌های رهبر خود کوتاه نیامده و هیچ گونه امتیازی داده نخواهد شد».

حجت الاسلام والمسلمین لطفی همچنین با بیان اینکه با توجه به اینکه مذاکرات هسته‌ای در مراحل پایانی خود است و نباید از بدعهدی و زیاده‌خواهی آمریکا و غربی‌ها غافل بود،گفت: آنها در ایستگاه آخر مذاکرات که در برابر منطق قوی و شجاعانه تیم مذاکره‌کننده ما طی روزهای گذشته جنگ وسیع رسانه‌ای و روانی را شروع کردند و هدف آنها از این جنگ روانی این است که وانمود کنند که آنها بر حق هستند و در صورت به بن‌بست رسیدن مذاکرات و در نهایت شکست مذاکرات ایران را مقصر جلوه دهند.

*در ماه خدا از ایتام و فقرا غافل نشویم

حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی خطیب جمعه خرم آباد نیز ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام علی (ع) خاطرنشان کرد: از خصوصیات حضرت علی (ع) فداکاری، مهربانی و یتیم‌نوازی است و علی(ع) تجسم تقوای الهی است و در یک کلام این بزرگوار تمام خصوصیات انسانی را دارد.

وی با اشاره به این که در هفته کمک به ایتام و نیازمندان هستیم، گفت: ماه مبارک رمضان ماه مهمانی خدا و بهترین زمان برای کمک به یتیمان و نیازمندان است و نباید به آنها بی‌توجهی کرد.

*روز قدس و اعلام تنفر از آمریکا و اسراییل

امام جمعه کرمانشاه نیز سالروز حمله ناوگان دریایی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس را نشانه ددمنشی این کشور دانست و گفت: : روز قدس امسال در حالی برگزار می‌شود که آمریکا منطقه را به آتش کشیده است.

آیت الله علما همچنین با تاکید بر برگزاری هر چه باشکوه‌تر راهپیمایی روز قدس و حضور گسترده مردم انقلابی ایران در این مراسم، افزود: جمعه آینده باید فریادمان علیه ظلم و ظالم بلند باشد و از مظلومان عالم به خصوص در فلسطین اشغالی با تمام وجود اعلام حمایت کنیم.

*اهمیت راهبردی روز جهانی قدس

خطیب جمعه قم نیز با اشاره به روز قدس، گرامیداشت این روز را یک حرکت راهبردی و دارای اهمیت فراوان برشمرد و گفت: امروزه فتنه‌های مختلفی در منطقه ایجاد شده و همین امر اقتضاء می‌کند ملت روزه‌دار با شکوه بیشتر در صحنه حاضر شود و به جهانیان اعلام کند فتنه‌هایی که مستکبران ایجاد کرده‌اند، امت اسلامی را از پایداری در آرمان قدس و دفاع از مظلومان کشورهای اسلامی باز نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی همچنین بیان داشت: انتظار از علمای جهان اسلام و همه مسلمانان این است که زیر پرچم دین به دفاع از مظلومان عالم بپردازند؛ متأسف هستیم که گاهی علمایی در جهان اسلام به این اصل مهم کم توجهی می‌کنند؛ از مراکز مهمی همچون الازهر که دارای سابقه درخشان علمی است، انتظار داریم در توطئه‌های فریبکارانه دشمنان اسلام قرار نگیرند.

*اجرای اقتصاد مقاومتی در دستور کار باشد

امام جمعه کرج نیز خاطرنشان کرد مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی فرمایشات لازم را ارائه کرده‌اند، لذا مسئولان باید با اهتمام بیشتری به این مقوله وارد شده و با ارائه راهکارهای اساسی اقتصاد مقاومتی را در کشور اجرایی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی، استفاده از ظرفیت‌های مردمی در این زمینه را مهم خواند و افزود: برای رفع مشکلات اقتصادی باید از ظرفیت‌های مردمی و مشارکت‌های آنان نیز استفاده کنیم و آنان را در کنار خود داشته باشیم.

*روز عقیم ماندن شبکه های ماهواره ای در خدمت آمریکا

خطیب جمعه اردبیل، روز قدس را روز اثبات عقیم ماندن آمریکایی‌ها در راه‌اندازی کانال‌های ماهواره‌ای دانست و گفت: روز قدس محک خوبی است تا آمریکا بفهمد پول‌هایی که برای راه‌اندازی کانال‌های ماهواره‌ای هزینه کرده آیا جواب داده یا عقیم مانده است!

 حجت الاسلام والمسلمین عاملی تاکید کرد: کسانی که می‌خواهند ملت ما را بشناسند، مقدار و نفوذ انقلاب را بفهمند و شوکت رهبری را نظاره کنند و به وحدت و همبستگی و صلابت ملت واقف شوند و استقامت ملت در پای آرمان‌های انقلاب را ببینند، به راهپیمایی روز قدس نگاه کنند.

*تقدیر از مقاومت تیم مذاکره کننده هسته ای

آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد مقدس با بیان این که مردم ایران به هیچ چیز غیر از یک توافق خوب رضایت نمی‌دهند، گفت: ما از مقاومت تیم مذاکره‌کننده هسته ای بر سر اصول ملت تشکر می‌کنیم

*یادی از مظلومیت مسافران هواپیمای ایرباس ایران

وی همچنین با اشاره به اینکه باید چنگ و دندان تیز دشمن را دید، گفت: امام خمینی (ره) فرمودند که رابطه آمریکا با ما همانند رابطه گرگ و میش است و امروز در روز 12 تیرماه قرار داریم که آمریکا هواپیمای ایرباس مسافربری ما را در خلیج فارس به موشک بست و در این هواپیمای مسافربری 66 کودک و 50 زن و 170 مرد از بین رفتند.

*امور مالیاتی به جای ضعیف‌کشی سراغ دانه‌درشت‌ها برود

امام جمعه سمنان نیز با اشاره به هفته امور مالیاتی گفت: امور مالیاتی برای وصول مالیات باید جای ضعیف‌کشی، ابتدا سراغ دانه‌درشت‌ها برود.

 آیت‌الله شاهچراغی افزود: هفته امور مالیاتی زمان خوبی برای پرداختن به این اصل اساسی است و امروز باید تلاش کرد تا کشور با مالیات اداره شود.

*در صورت شکست مذاکرات، آمریکا مقصر اصلی است

امام جمعه ساری نیز با بیان اینکه غربی‌ها نمی‌خواهند مذاکره به پایان برسد، گفت: امیدی نداریم که دود سفیدی از مرکز مذاکره نمایان شود ولی آمریکا را در شکست مذاکرات مقصر اصلی می‌دانیم.

آیت‌الله طبرسی ادامه داد: البته نباید زیاد به دنبال نتیجه مذاکرات باشیم چون آنها رفتار شیطانی دارند و ما نمی‌خواهیم تسلیم شویم و باید اقتصاد مقاومتی را دنبال کنیم.

*نیازمند جهاد علمی و فرهنگی هستیم

خطیب جمعه بوشهر با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: متاسفانه مسئولان فرهنگی ما فرهنگی در تراز انقلاب ایجاد نکردند در حالی که این توقع جدی مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری همچنین با بیان این که ما نیاز به جهاد علمی داریم و با پشتیبانی‌های مقام معظم رهبری روبه پیشرفت و جلو در حال حرکت هستیم، افزود: دشمنان در تهاجم نظامی علیه ما شکست خوردند و در تهاجم نیمه سخت نیز شکست خوردند لذا آنها به دنبال شکست فرهنگی ما هستند و دنبال شکست فرهنگی دیگر شکست‌ها نیز صورت خواهد گرفت.

*توطئه دشمنان در مذاکرات هسته‌ای

آیت الله ناصری خطیب جمعه یزد نیز با اشاره به توطئه دشمنان ایران اسلامی در مذاکرات هسته‌ای، خاطرنشان کرد: در مسئله هسته‌ای با دشمنانی روبه‌رو هستیم که می‌خواهند اسلام و انقلاب را از ما بگیرند وی با بیان اینکه دشمنان ما قدار و دروغگو است و تاریخ نیز پر از دروغ و تزویر آنان است، تصریح کرد: دشمنان ما امروز ترفندهایی به کار می گیرند که عده ای قدرت تشخیص خود را از دست می دهند.

*تحریم هراسی

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه  دشمن موجی از تحریم هراسی در کشور به راه انداخته  است، اضافه کرد: دشمن طوری در این زمینه رفتار می کند که عده ای، خودشان را تحریم کرده و منتظرند که دریچه ای از سمت آمریکا باز شود؛ زیرا می خواهند امید را از ما بگیرند و همه نگاه ها را به سمت آمریکا و امتیازات او معطوف کنند، در حالی که اگر بتوانیم اقتصاد مقاومتی را به معنای درست در کشور پیاده کنیم، حتی تحریم ها نیز نمی تواند اثرگذاری چندانی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ترویج بیش از پیش مقوله اقتصاد مقاومتی در کشور، وحدت ملی، اتحاد داخلی، همدلی و همبستگی را از مهمترین راه‌حل‌های مقابله با دشمنان دین و نظام اسلامی و رسیدن به نتایج بسیار خوب در بحث انرژی هسته‌ای ایران عنوان کرد و گفت: مسئولان نظام به ویژه دست‌اندرکاران هسته‌ای باید مراقب باشند تا در حرکتی ناآگاهانه با دشمن دست دوستی ندهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha