شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مذاکرات هسته‌ای

حوزه/ به زعم آمریکا توافقی که در آن همه‌چیز ما را در هم بشکند و انقلاب اسلامی را به ستوه آورد، توافق خوب است، لذا باید مردم، تیم مذاکره‌کننده و دولت با هوشیاری و آگاهی نقشه‌های این دشمن خبیث را خنثی کنند.

خبرگزاری «حوزه»،/ این هفته نیز همچون هفته های گذشته، محوری ترین مسئله در خطبه های نماز جمعه سراسر کشور را بحث مذاکرات هسته ای و به خصوص بیانات روشنگرانه و صریح مقام معظم رهبری در دیدار اخیر مسئولان نظام با ایشان تشکیل می داد.

در این بین، برخی از خطبای جمعه با اشاره به فرازهایی از بیانات رهبری، خواستار اهتمام مسئولان به تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور شدند.

اشاره به مناسبت های تقویمی همچون فرارسیدن هفته قوه قضاییه و روز مبارزه با مواد مخدر، سالروز وفات حضرت خدیجه(س)، سالروز سوء قصد منافقین به جان حضرت آیت الله خامنه ای در سال 60 و ... بخش دیگری از سخنان ارایه شده در نماز جمعه این هفته بود.

*تیم مذاکره کننده قدردان حمایت رهبری باشد

امام جمعه شیراز نیز از مذاکره‌کنندگان خواست تا قدر حمایت های مقام معظم رهبری را بدانند و گفت: مذاکره‌کنندگان باید توجه داشته باشند اعتماد رهبری شوخی نیست، این‌همه لطف و محبت ایشان ساده نیست که به جمعیتی بفرماید امین، شجاع، غیور و متدین و آن‌ها در مقابل این کلمات و بار سنگین این کلمات چه مسئولیت عظیمی در حفظ حقوق مردم، حقوق هسته‌ای، عزت مسلمین و عزت اسلام عهده‌دار هستند.

آیت الله ایمانی افزود: به زعم آمریکا  توافقی که در آن همه‌چیز ما را در هم بشکند و انقلاب اسلامی را به ستوه آورد، توافق خوب است، لذا باید مردم، تیم مذاکره‌کننده و دولت با هوشیاری و آگاهی نقشه‌های این دشمن خبیث را خنثی کنند.

*دست برتر را در مذاکرات هسته ای داریم

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با تاکید بر این که امروز در پیچ حساس تاریخی قرار داریم، تصریح کرد: دشمنان بدانند ایران اسلامی با تحریم‌ها از پا نمی‌نشیند و ما دست برتر را در مذاکرات هسته‌ای داریم.

*بیانات روشنگرانه رهبری، مایه آرامش مومنین بود

وی همچنین افزود: رهبر معظم انقلاب با بیانات آرامش‌بخشی، فرمایشاتی را در مورد موضوع هسته‌ای فرمودند، بیانات ایشان آرامشی را در دل‌های مومنان ایجاد کرد و مسئولان را نیز دلگرم  و زمینه نزدیکی مسئولان به یکدیگر را فراهم کرد.ایشان با الفاظ دلنشینی از تیم مذاکره‌کننده حمایت کردند و این بار مسئولیت تیم مذاکره‌کننده را سنگین‌تر می‌کند.

*امان‌نامه ذلت را نمی‌پذیریم

خطیب جمعه اردبیل نیز با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات‌ هسته‌ای امان‌نامه ذلت نمی‌پذیرد و هیچ وقت از اصول خود تنزل نمی‌کند، خاطرنشان کرد: دشمن غدار ما 36 سال است که در حق این ملت ظلم و جفا می‌کند و این بار در مذاکرات هسته‌ای خواسته‌هایی دارد که این خواسته‌ها جز نابودی علم و فناوری ایران چیزی را به دنبال ندارد.

*مراقب توطئه شوم دشمن باشیم

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با اشاره به ابعاد مختلف خواسته دشمن در مذاکرات هسته‌ای گفت: همه مطالبات و خواسته‌های استکبار جهانی در حقیقت زیر سئوال بردن دستاوردهای انقلاب اسلامی است چراکه آنها تلاششان بر این است تا با یک توافق بد قدرت بازسازی تأسیسات هسته‌ای را از جمهوری اسلامی ایران بگیرند و همه چیز را به نفع خود تمام کنند.

*لغو یک جای همه تحریم ها، خواسته ملت و رهبری

آیت الله حسینی بوشهری نیز در جمع نمازگزاران روزه دار شهر مقدس قم با بیان این که لغو یک جای تحریم‌های کنگره، شورای امنیت، دولت آمریکا و اتحادیه اروپا خواسته ملت ایران است.

 وی با تاکید بر اینکه تیم مذاکره‌کننده باید با صراحت و شجاعت، حرف رهبری را که سخن ملت ایران است به طرف مقابل بقبولاند، گفت: بی شک اگر مطلبی را با صداقت با مردم در میان بگذاریم، ملت ایران اهل مقاومت در مقابل مستکبران هستند و همکاری می‌کنند.

*از اقتصاد مقاومتی غافل نشویم

خطیب جمعه کرج نیز با اشاره به فرمایشات مهم اخیر رهبری در جمع مسئولان نظام به ویژه در رابطه با اقتصاد مقاومتی، بیان داشت: بحث اقتصاد مقاومتی و ترویج صرفه‌جویی از جمله نکات مهم رهنمودهای مقام معظم رهبری بود و در این حوزه هم مسئولان و هم مردم وظائف خطیری بر عهده دارند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی به طور قطع بر اساس عدالت طراحی و اجرا می‌شود و هرگز به معنی تقسیم فقر بین همه مردم نیست. بلکه در اقتصاد مقاومتی باید در مصرف صرفه‌جو و در تولید بسیار حریص باشیم.

*افشاگری رهبری، آمریکایی ها را خاکسترنشین کرد

آیت‌الله علم‌الهدی در نماز جمعه این هفته مشهد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام تصریح کرد: افشاگری رهبری در ارتباط با تاریخچه روند مذاکرات که مبنی بر این که بحث مذاکره از طرف آمریکا پیشنهاد شده، دولت این کشور را خاکسترنشین کرد.

 وی همچنین با تأکید بر اینکه آمریکا در تمامی نقشه‌های شوم خود شکست خورده، متذکر شد: دنیا در طول تاریخ دولتی به بی‌‌کفایتی دولت آمریکا به خود ندیده است.

*لزوم محوریت اقتصاد مقاومتی در برنامه های مسئولان

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی، امام جمعه قزوین نیز با بیان این که بی‌تردید اقتصاد مقاومتی راهکاری برای شناسایی ظرفیت‌های داخلی منابع و امکاناتی است که می توان مشکلات اقتصادی را از میان برداشت، گفت: در این راستا نیز مسئولان موظف هستند تا به جای تکیه بر خارج کشور و امید به رفع مشکلات از سوی بیگانگان تکیه بر ظرفیت‌های داخلی کرده و با کار جهادی و به‌کارگیری ظرفیت‌های داخلی اشتغال و اقتصاد را رونق بخشند.

*قوه قضاییه، دست متجاوزان و مفسدان را قطع کند

امام جمعه گرگان نیز ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه، قاطعیت در حفظ اموال عمومی را از وظایف دستگاه قضایی دانست و افزود: این قوه باید دست کسانی را که به مراتع، جنگل‌ها و سواحل تجاوز می‌کنند، کوتاه کند.

آیت‌الله نورمفیدی ادامه داد: قوه‌قضائیه باید در مبارزه با مفاسد اقتصادی جدی باشد، گاهی اوقات اسامی مفسدان اقتصادی را اعلام می‌کنند اما در ادامه معلوم نیست که چه می‌شود و همین موجب می‌شود که برای مردم سئوال ایجاد شود.

*تقوای جامعه در مسایل اقتصادی کدام است؟!

آیت الله موسوی جزایری، خطیب جمعه اهواز نیز با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با کارگزاران نظام، اظهار داشت: در این دیدار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تقوای جامعه را قابل تعمیم به مسائل اجتماعی و اقتصادی دانستند و تأکید کردند: تقوای جامعه در مسائل اقتصادی، همان اقتصاد مقاومتی است که کشور را در مقابل تکانه‌های ناشی از حوادث جهانی یا در مقابل تیرهای زهرآگین سیاست‌های معارض جهانی حفظ می کند.

*هیبت دستگاه قضایی در برابر اشرار باید حفظ شود

امام جمعه زاهدان ضمن تقدیر از زحمات مسئولان قوه قضاییه در خصوص اجرای عدالت در کشور گفت: هیبت دستگاه قضایی باید به گونهای باشد که زمینه را از دست اشرار برباید، مسئولیت دستگاه قضایی این است، بخشی از عملکردها را برای مردم بازگو کند.

آیت‌الله سلیمانی همچنین افزود: شأن قوه قضاییه متبلور از نمایندگی ولی فقیه است که باید از این شان پاسداری شود.

*مواد مخدر، داعش کشور ماست

آیت الله طباطبایی‌نژاد در نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به روز مبارزه با مواد مخدر گفت: مواد مخدر، داعش کشور است و همان جنایاتی که داعش در کشورهای دیگر می‌کند با مواد مخدر در کشور ما روی می‌دهد.

*نیازمند عزم ملی برای مبارزه با اعتیاد هستیم

وی با بیان اینکه بیشترین طلاق‌ها و سرقت‌ها به علت اعتیاد رخ می‌دهد و نیمی از زندانیان کشور نیز به علت سر و کار داشتن با آن در زندان هستند، تصریح کرد: مبارزه با اعتیاد در جامعه نیاز به عزم جزم مسئولان و همکاری تمام اقشار مردم دارد.

*یادی از چهارمین شهید محراب

آیت الله ناصری، امام جمعه یزد نیز با گرامیداشت 11 تیرماه، سالروز شهادت چهارمین شهید محراب، آیت‌الله صدوقی، بیان کرد: شهید صدوقی نیز عمر و زندگی خود را در راه خدمت به اسلام و انقلاب صرف کرد و خداوند نیز پاداش این همه مجاهدت وی را شهادت قرار داد.

وی همچنین با بیان اینکه ما احتیاجی به امریکا و امثال آن نداریم، تصریح کرد: با قدرت و اراده مردم به همه چیز دست پیدا می کنیم همانگونه که به کارهای بزرگی چون دست یابی به  انرژی هسته‌ای و فرستادن موجود زنده به فضا را انجام دادیم، ما نباید خود را متوقف کنیم باید تلاش کنیم تا احتیاجی به رفع تحریم‌ها نداشته باشیم.

*مقام معظم رهبری، ناخدای کشتی انقلاب است

نماینده ولی فقیه در زنجان نیز با اشاره به ششم تیرماه ، سالروز سوء قصد به جان حضرت آیت الله خامنه ای از سوی دست منافقین کور دل بیان داشت: مقام معظم رهبری امروز ناخدای کشتی نجات ایران اسلامی هستند و  با ناکام ماندن این توطئه امام خمینی (ره) توطئههای دشمنان را ناکام عنوان کرده و گفتند اینان به کسانی قصد کردهاند که آوای صلح او در جهان طنین‏‌انداز است.

*حضرت خدیجه(س)؛ الگوی همه مسلمین جهان

آیت الله علما، خطیب جمعه کرمانشاه نیز با اشاره به فرارسیدن دهم رمضان سالروز وفات حضرت خدیجه(س)، گفت: حضرت خدیجه(س) دارایی خود را در راه اسلام هزینه کرد و همه ما باید با الگوبرداری از این بانوی بزرگوار، برای اسلام و نظام سرمایه‌گذاری کنیم.

*با بدحجابی به آمریکایی ها لبخند نزنیم!

آیت الله دری نجف آبادی نیز در جمع نمازگزاران جمعه اراک با ابراز گلایه مندی از عدم رعایت حجاب و پوشش توسط برخی بانوان در سطح شهرها، حجاب را یک ضرورت اسلامی، ملی و تکلیف عمومی دانست و افزود: حجاب پرچم عزت، شرف و انسانیت است و بی‌بند و باری امروز خندیدن به چهره آمریکاست.

*در همه ابعاد ، روزه دار باشیم

خطیب جمعه اراک همچنین با تاکید بر استفاده از فرصت‌های معنوی  ماه رمضان گفت: در ماه رمضان باید چشم، گوش زبان و فکر افراد نیز روزه‌دار باشند. حفظ زبان از گناه و آلودگی‌های مختلف از جمله غیبت، دروغ، تهمت، افترا، سخن چینی و... در ماه مبارک رمضان باید مورد توجه قرار گیرد و نباید با زبان قلم، سایت، هنر و کاریکاتور و سی‌دی‌های کذایی دیگران را تحقیر و یا توهین کنیم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha