یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
کلاس درس طلاب

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به این که تحصیل در حوزه به آموزش محدود نمی شود، از شرکت ۲۳۰نفر از داوطلبان ورود به حوزه، در دوره اختبار و تثبیت خبر داد.

حجت الاسلام سیدباقر موسوی در گفتگو با خبرنگار«حوزه» در خرم آباد با اشاره به این که هم اکنون مصاحبه های علمی از پذیرفته شدگان در حال انجام است، گفت: پس از ماه مبارک  رمضان ۲۳۰نفر در دوره های اختبار و تثبیت شرکت می کنند .

وی با اشاره به این که دوره اختبار و تثبیت از دو بخش آموزشی و تهذیبی تشکیل می شود، افزود: دوره آموزشی در ۱۲مدرسه علمیه استان به جز مدرسه کمالیه خرم آباد که طلاب پایه هفتم به بالا در آن مشغول به تحصیل هستند، برگزار می شود و دوره تهذیبی نیز به صورت متمرکز برای متقاضیان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به این که یک سوم از دوره اختبار  و تثبیت یعنی ۱۰روز آن مربوط به بررسی شخصیت و اخلاق شرکت کنندگان است، ابراز داشت: داوطلبان ورود به عرصه حوزه در این ۱۰روز با شرایط طلبگی و ملزومات آن آشنا می شوند.

معاون آموزش حوزه علمیه استان لرستان خاطر نشان کرد: در دوره آموزشی نیز متقاضیان با برخی برنامه های حوزوی از جمله نوع و حجم  دورس آشنا خواهند شد.

حجت الاسلام موسوی در پایان با اشاره به این که طلبگی و تحصیل در حوزه تنها به کسب آموزش محدود نمی شود، یادآور شد: طلاب باید با تهذیب نفس بتوانند بخشی از رسالت خود را به نحو مطلوب انجام دهند، چرا که رسالت مبلغان تبیین و ترویج آموزه ها و مفاهیم دینی در بین مردم است و برای موفقیت در امر تبلیغ باید گفتار و رفتار آنها با هم هماهنگ باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عسل IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    این خبر چه ربطی به معاون آموزش داره اونوقت؟؟؟؟؟ پس معاون تهذیب چکارست؟؟؟