دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌آلاسلام عبداللهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که رسالت حوزه جهانی است و باید با توجه به این رسالت توسعه یابد گفت: تحولات حوزه نسبت به قبل بسیار چشمگیر است.

حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به تحولاتی که در حوزه‌های علمیه صورت گرفته است و با بیان این که ابعاد حوزه با قبل، قابل مقایسه نیست اظهارداشت: رشته‌هایی که قبلاً در حوزه‌های علمیه به آن ها می‌پرداختند محدود بود، ولی امروز به لحاظ ارتباطات وسیعی که حوزه با منطقه و جهان اسلام دارد رشته‌های حوزه بسیار گسترده شده است.

وی بیان کرد: امروز کارهای بسیاری در ابعاد مختلف در حوزه انجام می‌شود و محققین کارهای بسیاری در زمینه‌های مختلف داشته‌اند و همچنین نهادهای حوزوی بسیاری به صورت تخصصی به تحقیق مشغولند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: قبل از انقلاب تنها یک نشریه بود که به مسائل دینی می‌پرداخت و عمدتاً کسانی که می‌خواستند اطلاعات مذهبی به دست بیاورند به این نشریه رجوع می‌کردند، ولی امروز مجلات و نشریات تخصصی بسیاری در حوزه‌های علمیه منتشر می‌شود که نشان از پیشرفت علمی حوزه در این سال‌ها دارد.

وی با بیان اینکه درگذشته مسئولیت‌های روحانیون به تبلیغ محدود می‌شد و ارتباطی بین حوزه و نظام وجود نداشت گفت: امروز شاهدیم که ارتباط بین حوزه و نظام بسیار زیاد است و حوزه تشکیلات قضایی را هم از نظر محتوا و هم نیروی انسانی پرورش می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی با اشاره به اینکه در گذشته بین حوزه و دانشگاه فاصله بسیاری بود و از حوزه کسی در دانشگاه نبود، ولی امروز روحانیون در رشته‌های تخصصی در دانشگاه‌ها حضور دارند گفت: اگر ابعاد مسئولیتی که حوزه‌ علمیه دارد را بررسی کنیم احساس می‌کنیم که پیشرفت در حوزه بسیار زیاد است.

وی با بیان این که رسالت حوزه جهانی است و باید با توجه به این رسالت توسعه یابد تصریح کرد: امروز نیازهای حوزه فراتر از گذشته است و تا آن نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و برای رسیدن به آن نقطه باید تلاش بسیاری انجام دهیم، ولی تحولاتی که در حوزه روی داده است بسیار چشمگیر است و قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

انتهای پیام/313/30

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha