دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
واکنش معنادار روزنامه ایتالیایی به حکم اعدام نوه شیخ نمر

حوزه/ یک روزنامه ایتالیایی با اشاره به حکم اعدام برای نوه شیخ نمر در عربستان نوشت: اکنون باید دید که آیا برای نوه شیخ النمر نیز حرکتی شبیه به ریحانه جباری برپا خواهد شد؟! اساسا چرا عربستان با این کارهایش جزو کشورهای یاغی قرار نمی گیرد؟!!

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» روزنامه اَونیره چاپ ایتالیا که از آن به ارگان مطبوعاتی اساقفه این کشور یاد می شود، در یک مقاله انتقاد آمیز در خصوص حکم اعدام علی النمر (نوه شیخ النمر) نوشت: چنین موضوعی در کشوری اتفاق می افتد که به اصطلاح دوست ایتالیا و کلیه کشورهای صاحب دموکراسی در غرب است. عربستان اولین خریدار سلاح جهان، در خط اول تغذیه و تقویت تمامی اَشکال افراطی گری یا به عبارت دیگر وهابیت در جهان می باشد.

یک بام و دو هوای سیاستمداران غربی

این روزنامه ایتالیایی افزود: سئوال اینجاست که چرا عربستان در زمره کشورهای یاغی قرار نمی گیرد؟ اکتبر گذشته در پی صدور حکم اعدام ریحانه جباری، که به جرم کشتن مردی که گفته می شد قصد تجاوز به او را داشت، دهها درخواست از سوی روشنفکران و سیاستمداران جهان جهت جلوگیری از حکم اعدام آن زن ایرانی ارائه شد. اکنون باید دید که آیا برای نوه شیخ النمر نیز حرکتی شبیه به ریحانه جباری برپا خواهد شد؟ بعید بنظر می رسد.

خاطر نشان می شود واکنش معنادار و کنایه آمیز این روزنامه ایتالیایی، به روشنی سیاست یک بام و دو هوا از سوی سیاستمداران غربی را بیان کرده و با یک مثال ساده، سوء استفاده مستکبران و زورمداران جهان از واژه هایی چون دموکراسی و حقوق بشر را تبیین کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha