دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله مجتهد شبستری

حوزه/ آیت الله مجتهد شبستری، گفت: یکی از دلایل وقوع این حادثه تاسف بار، رفتن پسر پادشاه عربستان به رمی جمرات بود که خیابان ها را برای او خلوت کرده بودند، در صورتی که این ها اهل عیاشی و کیاشی هستند و هیچ سنخیتی با این امور ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، امروز، در حاشیه درس خارج فقه، با اشاره به حوادث تاسف بار منا و تسلیت به خانواده های جان باختگان این حادثه، گفت: این فاجعه گسترده و بزرگ بود و حادثه ای معمولی و کوچک نبود.

وی افزود: رژیم آل سعود به خاطر در راس کار بودن مسلک وهابیت نه تنها با شیعیان، بلکه با اهل تسنن هم دشمنی و خصومت دارند و فرقه ای خاص هستند که هیچ گونه احترامی به جان و مال مسلمانان قائل نیستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: وهابیت به عنوان یک مسلک تکفیری، ساخته و تراشیده شده استکبار جهانی و آمریکای جنایت کار است و ارتباط بسیار تنگاتنگی با رژیم غاصب اسرائیل کودک کش دارند.

وی، افزود: فجایعی که در سال های قبل از انقلاب در مکه اتفاق افتاد و تعداد زیادی از مسلمانان کشته شدند، بی کفایتی رژیم آل سعود بر همگان احراز شد و حضرت امام خمینی(ره) با استفاده از حکم حکومتی دستور تعلیق حج را صادر فرمودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به سقوط جرثقیل در مسجد الحرام، گفت: رژیم سعودی به جای اینکه مسئولیت این حادثه و بی کفایتی خود در اداره حرمین شریفین را قبول کند، با وقاحت تمام می گوید که جرثقیل بر خانه خدا سجده کرده است!

وی، افزود: همه ساله 70هزار پلیس و نیروی امنیتی مسئول حفظ جان حجاج بودند که امسال اکثر این نیروها جهت کشت و کشتار مسلمانان به یمن اعزام شده اند و امسال تنها 20هزار نفر از جان و مال حجاج بیت الله الحرام محافظت می کرد.

آیت الله مجتهد شبستری، اشاره کرد: یکی از دلایل وقوع این حادثه تاسف بار، رفتن پسر پادشاه عربستان به رمی جمرات بود که خیابان ها را برای او خلوت کرده بودند، در صورتی که این ها اهل عیاشی و کیاشی هستند و هیچ سنخیتی با این امور ندارند.

وی، افزود: اگر نگوییم که این اتفاقات به صورت عمدی صورت گرفته، قطعا سوء مدیریت و بی کفایتی رژیم آل سعود در اداره حرمین شریفین بر همگان اثبات می شود.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، گفت: ما شدیدا این بی کفایتی و سوء مدیریت آل سعود را اعلام کرده و این جنایات را محکوم می کنیم و از سازمان کنفراس اسلامی می خواهیم تا هرچه زود تر برای اداره حرمین شریفین یک هیئت و شورایی را موظف کنند تا نسبت به اداره حرمین شریفین اقدام کنند. چرا که مکه به همه مسلمانان جهان تعلق دارد.

وی، افزود: در بی کفایتی و سوء مدیریت آل سعود جای هیچ تردیدی نیست و این فجایع مقدمه ای شد که جهان پی به خباثت و بی کفایتی رژیم آل سعود برند تا بلکه تجدید نظری صورت گیرد و جنایات این رژیم کودک کش پایان یابد و حرمین شریفین از دست این خدا نشناسان رهایی یابد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خاتمه، گفت: متاسفانه به هیئت ایرانی ویزا ندادند و بیمارستان های عربستان از پذیرش مجروحین ایرانی امتناع و تعلل می کنند و این نیز سندی بر خصومت این رژیم سفاک با ایران اسلامی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha