دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله مجتهد شبستری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: تحقیقات علمی نشان داده که اگر تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها اجرا شود، موجب افزایش سطح علمی دانشجویان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، شامگاه سه شنبه در دیدار مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان این که فاجعه منا، فاجعه ای بسیار بزرگ و دردناک بود که بار دیگر ماهیت پلید رژیم سعودی را بر همگان اثبات کرد، ابراز داشت: رژیم آل سعود دست نشانده استکبار جهانی و آمریکای جنایت کار بوده و انتظار می رود تا حرمین شریفین توسط یک هیئت مناسب اداره شود.

وی، در ادامه با بیان این که اسلام، دین تحقیق و پژوهش است و ائمه معصومین(ع) به تحقیقات علمی علاقه وافری داشتند، افزود: لازم است، دانشگاه ها در کنار مسائل علمی به مسائل صنعتی هم ورود کنند تا علم و صنعت در کنار هم باشند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، گفت: مقام معظم رهبری بر مسائل علمی تاکید فراوانی دارند، چرا که ایران در صدر اسلام، پرچمدار علم و دانش بود و امروز نیز باید این گونه باشد.

وی، افزود: در کنار پیشرفت های علمی و صنعتی، نباید از اخلاق و معنویت غافل بود، چرا که علم و صنعت زمانی منشاء برکات خواهد بود که توام با اخلاق و معنویت باشد.

آیت الله مجتهد شبستری، تصریح کرد: اگر به دانشگاه آزاد، آزاد می گوییم به معنی آزادی از قیود دینی و فرهنگی نیست و باید نسبت به مسائل دینی و حفظ حجاب و عفاف توجه کرد، چنانچه تحقیقات علمی هم نشان داده است که اگر تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها اجرا شود، موجب افزایش سطح علمی دانشجویان خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، تاکید کرد: باید طوری برنامه ریزی کرد که دانشجویان عزیز در کنار پیشرفت های علمی و فناوری، به لحاظ معنویت نیز پیشرفت کنند تا شاهد پیشرفت های اعتقادی در بین جوانان باشیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه وضعیت دانشگاه ها به گونه ای است که فعالیت یک یا دو روحانی کفایت نمی کند و در این زمینه نیز باید فکری کرد، چرا که تربیت کسانی بر عهده دانشگاه ها است که در آینده مقدرات کشور را به دست خواهند گرفت.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، گفت: اگر نسبت به مسائل فرهنگی بی توجه باشیم، شاهد تربیت افرادی مثل کسروی ها و تقی زاده ها خواهیم بود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha