دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله مجتهد شبستری

حوزه/ علماء، روحانیون و مسئولان و فعالان فرهنگی از فضای مجازی غافل نشوند چرا که طبق گزارشاتی که ارائه کرده اند مراجعه به فضای مجازی بیشتر از مراجعه به کتاب و نشریات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، شامگاه یک شنبه، در مراسم رونمایی از نرم افزارهای مجمع جهانی اهل بیت(ع)، ضمن تسلیت به بازماندگان فاجعه منا، گفت: در این فاجعه بزرگ هزاران نفر از حجاج در اثر سوء مدیریت رژیم آل سعود به لقاء الله پیوستند.

وی، افزود: حضرت امام رضا(ع) می فرمایند: «فان الناس لو علموا محاسن كلامنا لاتبعونا»، اگر مردم زیبایی های سخن ما را می دانستند از ما پیروی می کردند. اگر فرمایشات و معارف اهل بیت(ع) به گوش جهانیان برسد حتما ارادتمند این خاندان خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، ادامه داد: حضرت امام صادق(ع) می فرمایند: رحم الله من احیا امرنا / خداوند به کسی که امر ما را احیاء می کند، رحمت کند، پرسیده شد یا ابن رسول الله امر شما به چه طریقی احیاء می شود؟ که حضرت در پاسخ فرمودند: «یتعلمون علومنا و یعلمون الناس»، به این طریق که عده ای علوم ما را فرا بگیرند و به دیگران بیاموزند.

وی، افزود: فراگیری علوم اهل بیت(ع) و تعلیم و ترویج آن، راه احیاء امر تشیع و اهل بیت(ع) است که باید تلاش کنیم تا معارف اهل بیت(ع) را به دست آورده و آن را به گوش جهانیان برسانیم، چرا که قطعا هیچ راهی و هیچ حقیقتی بهتر از راه اهل بیت(ع) وجود ندارد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، تاکید کرد: علماء، روحانیون و مسئولان و فعالان فرهنگی از فضای مجازی غافل نشوند، چرا که طبق گزارشاتی که ارائه کرده اند مراجعه به فضای مجازی بیشتر از مراجعه به کتاب و نشریات است.

وی با اشاره به این که فضای مجازی سرعت فعالیت های علمی و نشر آنها را چتد برابر کرده و این مسئله به عنوان یک فرصت بوده و باید نهایت استفاده را از آن برد، ابراز داشت: امروزه به برکت فضای مجازی و نرم افزار های اسلامی، رسیدن به فتوا بسیار راحت تر و سریع تر شده است و باید این مهم را قدر دانست.

امام جمعه تبریز افزود: با توجه شرایط فعلی و فعالیت های شبانه روزی دشمنان علیه اسلام که مقام معظم رهبری آن را به جنگ نرم تعبیر کرده اند، باید با بهره گیری از فضای مجازی و نرم افزار های اسلامی به جنگ با تهاجمات مبتذل غرب رفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: بهترین راه مقابله با تهاجمات فرهنگی، فعالیت های فرهنگی جذاب و مشروع است که متوجه حوزه و روحانیت است.

وی ادامه داد: مجمع جهانی اهل بیت(ع) سال هاست که در از طریق نشر کتاب های فراوان و مفید دینی، حمایت از نشریات، کتب و تشکل ها و پیروان اهل بیت(ع) در سراسر جهان، برگزاری همایش های علمی، اعزام مبلغان دینی، حمایت های اقتصادی، فرهنگی از پیروان اهل بیت(ع) و تجهیز کتابخانه های شیعیان و تهیه نرم افزار های بسیار مفید از جمله فعالیت های این مجمع است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، بیان کرد: خدمات مجمع جهانی اهل بیت(ع) باید در جامعه بیان شود تا مردم از فعالیت های این مجمع آگاه شوند.

وی، در خاتمه گفت: اگر مقام معظم رهبری، مجمع تقریب مذاهب برای وحدت مسلمانان ایجاد کرده اند، مجمع جهانی اهل بیت(ع) را نیز به خاطر حمایت از شیعیان و پیروان اهل بیت(ع) تاسیس کردند که خدمات بسیار مفید و ارزنده ای دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha