سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حجت الاسلام اختری

حوزه/ بیش از ۵۰۰۰ نفر از کشورهای مختلف در فاجعه منا جان باختند، اما هیچ یک از کشورها جرأت واکنش را نداشتند و بعد از بیانات قاطع و شجاعانه رهبر معظم انقلاب، همه این کشورها به حرکت در آمدند و موضع گیری کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین اختری، شامگاه یک شنبه در مراسم رونمایی از نرم افزارهای مجمع جهانی اهل بیت(ع)، در تبریز، با اشاره به این که نیازمند یاری تمام نخبگان و صاحبان علم و فناوری هستیم تا اسلام ناب را به گوش جهانیان برسانیم، ابراز داشت: امروز، جهان مشتاق شنیدن معارف اسلامی است و ما باید این مهم را تحقق بخشیم. باید دست به دست هم دهیم تا این رسالت را به دنیا ابلاغ کنیم.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان این که  شکرگزار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم و این شکرگزاری با تبعیت از فرامین ولی فقیه محقق می شود،  افزود: ولایت فقیه در زمان غیبت امام عصر(عج) کارایی زیادی دارد و عنادهای متعدد دشمنان دین و انقلاب در برابر این مساله نشان از اهمیت ولایت فقیه دارد، چرا که به برکت این امر در طول 36 سال از عمر انقلاب اسلامی بارها شاهد کارآمدی ولایت فقیه و شکست دشمنان بوده ایم.

وی ادامه داد: در حالی کشورهای منطقه درگیر اختلاف و کشتار و خونریزی هستند در ایران اسلامی به برکت وجود ولی فقیه، وحدت و امنیت پایدار حکم فرما است.

حجت الاسلام والمسلمین اختری با اشاره  به بیانات مقام معظم رهبری در پی وقوع فاجعه منی، گفت: علی رغم این که بیش از 5000 نفر از کشورهای مختلف در حادثه منا جان باختند، اما هیچ یک از کشورها جرأت واکنش نشان دادن و محکومیت این فاجعه را نداشتتند، اما بعد از بیانات قاطع و شجاعانه رهبر معظم انقلاب، همه این کشورها به حرکت در آمدند و موضع گیری کردند و عربستان نیز مجبور به همکاری شد.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: مسلمانان از برخورد جنایتکاران سعودی و یزیدیان زمان با حجاج در سرزمین منا احساس حقارت می کردند، اما بعد از بیانات رهبر انقلاب، روحیه گرفتند و احساس غرور و سربلندی کردند که این یکی از برکات وجود ولی فقیه است.

وی، ضمن محکومیت این فاجعه، اذعان داشت: دست رژیم آل سعود در تمام کشتار و خونریزی های منطقه آلوده است که البته از حمایت رژیم صهیونیستی و آمریکا نیز برخوردار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین اختری در ادامه در تشریح فعالیت های مجمع جهانی اهل بیت(ع)، گفت: این مجمع با شیعیان و موسسات دینی شیعی در بیش از 130 کشور جهان ارتباط دارد و رسالت معرفی مکتب اهل بیت(ع)را بر عهده دارد.

وی افزود: سعی داریم با شیعیان کشورهای مختلف ارتباط داشته و آنها را سازماندهی کنیم تا در کشورهای خودشان به طور رسمی به انجام فعالیت ها و برنامه های دینی خود بپردازند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه این مجمع در طول فعالیت خود 1700 عنوان کتاب تالیف و ترجمه کرده است، خاطرنشان کرد: کتب منتشر شده در مجمع جهانی اهل بیت(ع)توسط شورای محققین و مجتهدان حوزه علمیه بررسی دقیق می شود و به زبان های مختلف ترجمه و به کشور های دیگر فرستاده می شود.

وی با تاکید بر اینکه بیش از 3000 مبلغ بومی در کشورهای دیگر داریم که دانش آموخته ایران هستند،بیان داشت: زمینه بسیار خوبی در کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین و جنوبی برای گرویدن به اسلام و مکاتب اهل بیت(ع) وجود دارد اما با محدودیت هایی نیز روبرو هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین اختری ادامه داد: مجمع جهانی اهل بیت(ع)از بستر فضای مجازی استفاده بهینه کرده و علی رغم هزینه بر بودن، گام هایی در راه اندازی سایت و تهیه نرم افزارهایی جهت شناخت شیعه و پاسخگویی به شبهات دشمنان برداشته است که سایت ویکی شیعه و نرم افزار مفتاح از جمله آنها است و قابل استفاده برای همه اقشار است.

وی با تاکید بر اینکه منطق شیعه، عقلانیت و علم است؛ خاطر نشان کرد: بارها به علمای الازهر و مفتی های کشورهای مختلف نامه نگاری شده تا به جای شبهه افکنی به گفتگوی علمی روی بیاورند اما آنها عاجز هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha