دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله محسن مجتهد شبستری

حوزه/ فاجعه منا مصیبت بسیار بزرگی بود که متوجه جهان اسلام گردید و معلوم شد که بی کفایتی و سوء مدیریت موسم حج از طرف رژیم آل سعود اصلی ترین عامل وقوع این حادثه دردناک بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، پیش از ظهر امروز در دیدار با مسئولان و کارکنان سازمان آتش نشانی استان آذربایجان شرقی، با تبریک میلاد با سعادت امام هادی(ع)، گفت: فاجعه منا مصیبت بسیار بزرگی بود که متوجه جهان اسلام گردید و معلوم شد که بی کفایتی و سوء مدیریت حج از طرف رژیم آل سعود اصلی ترین عامل وقوع این حادثه بود و خداوند متعال حرمین شریفین را از دست این خاندان جنایت کار نجات بدهد.

وی افزود: تمام خدمات اجتماعی از منظر دین مبین اسلام ممدوح و مورد تایید است، به طوری که پیامبر گرامی اسلام(ص) می فرماید: هر کس به برادر دینی خود خدمت کند، خدای متعال در روزی که جز سایه عرش الهی، سایه ای وجود ندارد، وی را گرامی خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، افزود: نجات انسان ها و اموال آنها مسئله با اهمیتی بوده و دارای اجر بیشتری است، چرا که هر چقدر خدمت پر مشقت باشد دارای اجر و مزد بیشتری هم خواهد بود که آتش نشانی از قبیل این امور سخت و پر مشقت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: خدماتی که مجموعه آتش نشانی انجام می دهد، اولا باید با سرعت بیشتر که موجب کاهش صدمات و خطرات می شود، انجام گیرد و ثانیا، به خاطر خدا و خالصانه صورت گیرد، چرا که اگر کسی برای خدا کار کند، خدا هم یاری رسان او خواهد بود.

وی، افزود: بنده زمانی که چادرهای حجاج در منی آتش گرفت، آنجا بودم و شاهد بی کفایتی مجموعه آتش نشانی عربستان بودم، چرا که اگر زودتر به محل حادثه می رسیدند و چادر ها را نجات می دادند، تلفات کمتری می دادیم و جان و مال حجاج حفظ می شد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، افزود: همه ساله ۷۰هزار پلیس و نیروی امنیتی مسئول حفظ جان حجاج بودند که امسال اکثر این نیروها جهت کشت و کشتار مسلمانان به یمن اعزام شده اند و تنها ۲۰هزار نفر، از جان و مال حجاج بیت الله الحرام محافظت کردند.

آیت الله مجتهد شبستری، گفت: بی تفاوتی مسئولان سعودی و تعلل در امداد و کمک رسانی به همراه سوء مدیریت، منجر به وقوع و شیوع حوادث مکه شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha