جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله محسن مجتهد شبستری

حوزه/ متاسفانه برخی سخنرانان غیر حوزوی که در مساجد، هیئات و سایر مراکز مشغول فعالیت های فرهنگی هستند، فاقد سواد و اطلاعات لازم می باشند و حوزه علمیه باید جلوی این کار ها و فعالیت ها را بگیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی، با تبریک سالروز پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، اظهار داشت: امام باقر(ع) می فرمایند "اعتماد به پروردگار و توکل به ذات الهی بهای هر کالای ذی قیمت و ارزشمند است و نردبانی جهت سیر به درجات عالیه معرفت و کمالات است، چرا که توکل به پرودگار مقدمه ای جهت تقرب به خدای متعال است".

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: در متون دینی ما در خصوص تعلیم و تربیت، دستورات بسیار زیادی آمده و بر تحصیل علوم دینی و عمل به آن ها تاکید فراوانی شده است.

وی افزود: یکی از نکاتی که در همین زمینه وارد شده، عطش تحصیل علم است، چرا که برخی بر این عقیده اند که علم مخصوص دوره جوانی است، اما اسلام این سخن را رد می کند و بر طلب علم در همه دوره های زندگی تاکید می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: طلاب از تحصیل علوم دینی خسته نشوند و علمی که به دست آورده اند را زیاد نشمارند. شیخ بهائی با آن عظمت علمی می گوید "علم من به جایی رسید که فهمیدم نادانم".

وی افزود: کسانی هم که به درجه اجتهاد رسیده اند، نباید خود را بی نیاز از علم و فعالیت های علمی بدانند، چرا که علم پایان ناپذیر است و علما و روحانیون نباید نسبت به فعالیت های علمی غافل شوند.

آیت الله مجتهد شبستری خاطرنشان کرد: بزرگان حتی تا آخرین لحظات عمر شریفشان هم از تحصیل علم و فعالیت های علمی اجتناب نمی کردند و همواره یا در حال تحصیل علم بودند و یا در حال تعلیم آن و هیچ وقت از این کار خسته نمی شدند.

وی افزود: طبق آیات و روایات، هرکس برای خدا علم بیاموزد یا برای خدا علمی را به کسی یاد دهد، نه تنها در روی زمین بلکه در آسمان ها از او با عظمت یاد خواهد شد و هرکسی که به خاطر شهرت و فریب مردم به دنبال علم برود جایگاهش دوزخ خواهد بود.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) خطاب به بانوان طلبه گفت: خوب درس بخوانید تا جای آن دسته از بانوان بی سوادی که در جلسات زنانه مطالب پر از غلط خود را به سمع خواهران گرامی می رسانند را بگیرید و آموزه ها و احکام اسلامی را به طور صحیح و درست به بانوان انتقال دهید.

وی در خاتمه گفت: متاسفانه برخی از مبلغین و سخنرانان غیر حوزوی که در مساجد، هیئات و سایر مراکز مشغول فرهنگی هستند، فاقد سواد و اطلاعات لازم می باشند، حوزه علمیه باید جلوی این کار ها و فعالیت ها را بگیرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha