جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله مجتهد شبستری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر این که خصومت آمریکا با ملت ایران پایانی ندارد، تصریح کرد: با پذیرش برجام، دشمنی آمریکا به اتمام نرسیده و باید استکبار ستیزی بیش از همیشه در ایران اسلامی متجلی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، پیش از ظهر امروز در دیدار مسئولان و دانشجویان دانشگاه سراج، با تسلیت ایام عزای حضرت امام حسین(ع) و اسارت اهل بیت ایشان، با بیان اینکه در ایام استکبار ستیزی قرار گرفته ایم، اظهار داشت: بصیرت ملی در 13آبان متجلی گشت و در آینده نیز شاهد افزایش آن خواهیم بود.

وی با بیان اینکه واژه بصر به معنی چشم است، اما بصیرت به معنی بینش معنوی است، گفت: در بعضی از متون دینی آمده است که امام صادق(ع) می فرمایند: آدم نابینا کسی نیست که چشم ظاهری را از دست داده باشد، بلکه کسی است که بصیرت را و دید معنوی را از دست داده باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، افزود: امام علی(ع) می فرمایند: «الا و لایحمل هذا العلم الّا اهل البصر و الصّبر/ این پرچم اسلام را به اهتزاز در نخواهد آورد مگر کسانی که اهل بصیرت و صبر باشند.»

وی، اضافه کرد: طبق فرمایش حضرت امیرالمومنین علی(ع) دو گروه بصیر و صابر هستند که پرچم  اسلام را به اهتزاز در خواهند آورد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) بیان کرد: بصیرت به معنی ولایتمداری، رهبر شناسی دشمن شناسی، آسیب شناسی و اعمال راهکارهای مناسب است. امیدواریم تمام مسئولان، اساتید و دانشجویان از بصیرت، این موهبت الهی بهره مند باشند.

وی با بیان اینکه توجه و تحقق به لوازمات بصیرت و ولایتمداری مانع نفوذ دشمن می شود، گفت: دوران انقلاب و روز 13 آبان روز تجلی بصیرت بود که جوانان رعنا جان خودشان را کف دست گرفتند و بر علیه رژیم فاسد شاهنشاهی قیام کردند و علم اسلام را به اهتزاز درآورند.

آیت الله مجتهد شبستری، افزود: تسخیر لانه دانشجویی که پس از پیروزی انقلاب و در سال 58 به وسیله دانشجویان پیرو خط امام(ره) صورت گرفت حاکی از بصیرت آن دانشجویان بود که تشخیص دادند که آن سفارت خانه لانه جاسوسی علیه ایران اسلامی شده است، لذا آن جا را تسخیر کردند.

وی، تاکید کرد: تجلیل و گرامیداشت سالروز 13 آبان در شرایط فعلی بسیار مهم بوده و از اهمیت برخوردار است و به خاطر بروز سه نمونه از جنایات آمریکا در این روز، 13 آبان به روز استکبار ستیزی مبدل گشته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد: یکی از خاصیت های نظام امپریالیسم، سلطه جویی است و مقام معظم رهبری نیز بر این مسئله بار ها تاکید کرده اند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری مذاکرات در سایر موضوعات را اجازه نداده اند، افزود: مسئله برجام یک امر استثنایی بود و مذاکره در سایر مسائل ممنوع است، چرا که اگر باب مذاکرات باز شود، زمینه های نفوذ آمریکا فراهم خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، افزود: نباید روحیه مبارزه با آمریکا و استکبار ستیزی را از دست بدهیم، چرا که خوی آمریکا جنایت کاری و سلطه گری است.

وی، افزود: آمریکا با استفاده از اینترنت و ماهواره به دنبال تخریب اعتقادات جوانان و گمراه کردن و فاصله گرفتن آنان از ولایت فقیه است. چرا که چشم دیدن چنین نظام قدرتمندی را ندارند و می دانند که همه این پیشرفت ها و مقاومت ها به برکت ولایت فقیه است، لذا می خواهند جوانان را از آن دور کنند.

امام جمعه تبریز، افزود: خصومت آمریکا پایانی ندارد، لذا باید با آن مقابله کرد و مهمترین مقابله با آن کار فرهنگی صحیح است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به فعالیت های فضای سایبری، گفت: باید فکری به حال شبکه های اجتماعی و مجازی کرد و جلوی سمپاشی ها و فتنه گری ها را هم در فضای مجازی و هم در فضای حقیقی از جمله دانشگاه ها و مدارس گرفت و در گزینش اساتید دقت فراوانی شود.

آیت الله مجتهد شبستری، افزود: امروز کار فرهنگی یکی از اهم واجبات است تا با استفاده از شیوه های نوین در صدد رفع شبهات و تقویت ارزش ها و اعتقادات دینی باشیم.

وی،  خاطرنشان کرد: یکی از کارهای فرهنگی انجام تظاهرات است تا پیام استکباری ستیزی خود را به  گوش جهانیان برسانیم.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در خاتمه تصریح کرد: متاسفانه طوری وانمود می کنند که با پذیرش برجام انقلابی گری به اتمام رسیده است، در صورت که این ادعا کذب محض بوده و استکبار ستیزی باید بیش از همیشه در ایران اسلامی متجلی شود و با شکوه تر از هر سال دیگری این مراسم انجام گیرد.

دکتر نوروزی نیز ابتدای این دیدار، گفت: این موسسه در سال 84 با حدود 200 نفر دانشجو کار خودش را آغاز کرد و امروز با بیش از سه هزار دانشجو کار خودش را ادامه می دهد.

وی، افزود: این موسسه در رتبه بندی های ملی جزو رتبه های نخست استان قرار دارد و در بین هفت موسسه عالی کشور قرار دارد.

رئیس موسسه سراج، افزود: این موسسه بر فعالیت های فرهنگی تاکید دارد و در فتنه 88 با کسانی که در فتنه دخیل بودند قطع همکاری کردیم، چرا که بر این باوریم که محیط دانشگاه باید محیطی باشد که دارای اساتیدی مومن، انقلابی و متخصص باشند.

وی، در خاتمه گفت: تاکید موسسه استفاده از اساتید ولایی و مومن است تا دانشجویانی که تربیت می شوند، انسان هایی مومن، ولایتمدار و مجهز به علم باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha