یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله مجتهد شبستری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: خطر تسنن آمریکایی و تشیع لندنی که ساخته و پرداخته استکبار جهانی هستند از صهیونیست ها بیشتر است، آنان آمده اند تا اسلام را به تحریف کشانده و خرافات را به آن پیوند بزنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، ظهر امروز در  سی و هفتین دوره مسابقات استانی قرآن که با حضور روحانیون، مسئولان و شخصیت های قرآنی استان آذربایجان شرقی برگزار گردید، با اشاره به آیه نهم سوره سوره مبارکه حجر، اظهار داشت: پرودگار متعال از قرآن تعبیر به ذکر می کند.

وی با بیان اینکه این تعبیر ذکر در خصوص کلام الله مجید در هشت مورد دیگر هم آمده است، گفت: علت این نامگذاری به خاطر تذکر همه ارزش ها است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، افزود: قرآن مجید جامع ترین و کامل ترین کتب آسمانی می باشد و همه دستورات حیات بخش آن مایه عزت مسلمانان است، به شرطی که مورد عمل واقع شود.

امام جمعه تبریز ادامه داد: بعضی از افراد کوته فکر می کنند که شیعیان به تحریف قرآن معتقدند، در صورتی که شیعه معتقد است که تنها کتاب آسمانی که از تحریف و دستبرد مصون مانده، قرآن مجید است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، افزود: در زمان پیامبر اکرم(ص) نوشته شده است که حافظان قرآن بسیار فراوان بودند و این خود موجب مصونیت قرآن شد و علاوه بر آن این کتاب آسمانی معجزه الهی است که باید تا قیام قیامت مصون و محفوظ بماند.

وی، افزود: اگر انس و جن جمع شوند و دست به دست هم و پشت به پشت هم در آیند نمی تواند آیه ای همانند قرآن بیاورند و اگر توان این کار را داشتند تا حال آیه ای و سوره را همانند آن آورده بودند. خود پروردگار متعال در قرآن تصریح فرموده است که ما خود حافظ قرآن هستیم.

آیت الله مجتهد شبستری، با اشاره به شبهه ای که وهابیت در خصوص تحریف قرآن مطرح کرده اند، گفت: بناست که این کتاب جاویدان و معجزه الهی تا آخر مصون بماند و علت وجود روایاتی مبنی بر تحریف به خاطر تحریف معنوی و تفسیر غلط آیات الهی است.

وی، افزود: خداوند متعال نعمت فکر و تعقل را به بشر داده است تا فکر خودش را کار بیاندازد و موجبات توسعه و پیشرفت جامعه را فراهم آورد چرا که اسلام مخالف دنیا نیست، بلکه مخالف دنیا پرستی است در صورتی که خود اسلام دستور به پیشرفت داده است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، افزود: اسلام منادی وحدت است، اگر همه مسلمانان دست در دست هم می دادند این دو سه میلیون صهیونیست توان عرض اندام در مقابل مسلمانان را نداشتند.

وی، تصریح کرد: آسیبی که ما از تسنن آمریکایی و تشیع لندنی می بینیم از هیچ دشمن و کافری نمی بینیم، خطر این تحریفات از یهود و صهیونیست ها بیشتر است. این فرق ضاله که ساخته و پرداخته استکبار جهانی هستند آمده اند تا اسلام را به تحریف کشانده و یک مشت خرافات را به آن پیوند بزنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، افزود: اگر مسلمانان اجازه داده بودند، وهابیت خبیث تا کنون بارگاه مطهر پیامبر اکرم(ص) را تخریب کرده بودند.

وی با بیان اینکه اگر اسلام ناب و بدون افراط و تفریط به جوانان معرفی شود، همه به آن روی خواهند آورد، گفت: معارف اسلام ناب را به جوانان بگویید و در جامعه تبیین کنید. اسلام دین اعتدال است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: ما با عمل به چند آیه از قرآن کریم در انقلاب پیروز شدیم و موفق شدیم و این مساله نشانگر ظرفیت عظیم این کتاب آسمانی است.

آیت الله مجتهد شبستری تصریح کرد: با عمل به آیه های استکبار ستیزی، وحدت و امر به معروف و نهی از منکر جهان استکبار را شکست دادیم حال ببینید  اگر به تمام این آیات عمل کنیم چه می شود؟

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha