یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله مجتهد شبستری

حوزه/ امام جمعه تبریز خواستار توجه جدی تر دولت به سیاست های اقتصاد مقاومتی شد و گفت: امروز ایران به موفقیت های زیادی در حوزه های هسته ای، موشکی، نانو و... دست یافته و باید به مرجع علمی جهان تبدیل شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، ظهر امروز در دیدار مسئولان، اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد واحد ممقان، با بیان این که پیامبر اسلام(ص) با هدف احیای کرامت شرافتمندانه انسانی مبعوث شدند، ابراز داشت:  زندگی شرافتمندانه انسانی در سایه علم و ایمان معنا می یابد.

وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران خبری از علم و ایمان نبود و در حالی که تمام دانشگاه های پیشرفته دنیا پله های رشد و ترقی را می پیمودند، دانشگاه های ما افت علمی و حرکت نزولی داشتند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: در زمان رژیم ستم شاهی گذشته، مقدرات کشور در دست بیگانگان و دشمنان اسلام بود و آنان با پیشرفت علم و فناوری مخالف بودند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطر نشان کرد: به برکت پیروزی انقلاب، علم و فناوری در ایران رشد قابل توجهی پیدا کرد و تعداد دانشجویان هزاران برابر شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: همان طور که در زمان قدیم، پرچمدار علم و ایمان بودیم و ابن سینا ها جزء مفاخر ایان بودند، امروز هم باید به همان ظرفیت و پرچمداری علم و ایمان برسیم، چرا که اسلام، دین علم و دانش و ایمان است.

امام جمعه تبریز بیان کرد: اسلام پایه گذار علم و دانش است و تعبیراتی از قبیل عدم تساوی عالم و جاهل در هیچ مکتبی وجود ندارد و این به خاطر عنایت و توجه ویژه اسلام به علم و دانش است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، افزود: بسیاری از افراد بی سواد به برکت انقلاب اسلامی با سواد شدند و امروز موفقیت های علمی و فناوری زیادی نصیب ایران اسلامی می شود، خصوصا در حوزه های هسته ای، موشکی، نانو و...  باید به مرجع علمی جهان تبدیل شویم.

وی خاطر نشان کرد: وضعیت علم، فناوری و ایمان امروز قابل مقایسه با رژیم سابق نیست و فعالیت های فرهنگی و مذهبی خوبی در دانشگاه ها صورت می گیرد، اما هنوز جای نگرانی وجود دارد.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه مسائل فرهنگی و اسلامی باید مورد توجه مسئولان، مدیران و اساتید دانشگاه ها باشد، افزود: اگر مسائل فرهنگی و اسلامی و همچنین تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها تحقق پیدا کند، شاهد پیشرفت های علمی، فناوری و ایمانی خواهیم بود.

وی در پایان تصریح کرد: اصلی ترین کلید حل مشکلات اقتصادی، توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی دولت است، اما متاسفانه شاهد بی مهری به این سیاست ها هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha