یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله مجتهد شبستری

حوزه/ آیت الله شبستری با اشاره به راهپیمایی میلیونی اربعین گفت: امروز دشمن باید از احساسات و علاقه وافر مسلمانان جهان نسبت به اهل بیت(ع) درس عبرت گرفته، به توطئه ها و اهداف شوم خود پایان دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری عصر امروز در دیدار با مسئولان نظام مهندسی استان آذربایجان شرقی با اشاره به تظاهرات اربعین حسینی و زیارت امام حسین(ع)، اظهار داشت: این مراسم سال به سال با رونق بیشتر برگزار می شود و به اعتراف رسانه های غرب، بزرگترین همایش و راهپیمایی جهان است.

وی، افزود: امیدواریم دشمن از احساسات و علاقه وافر مسلمانان جهان نسبت به اهل بیت(ع) درس عبرت گرفته، به توطئه ها و اهداف شوم خود نسبت به جهان اسلام پایان دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، افزود: حضرت امام حسین(ع) منافع شخصی خود را به جهت آزادی مسلمانان از اسارت، فدا کرد و صحنه عاشورا که بزرگترین مکتب علم ، عمل و الگوگیری است خلق نمودند.

وی در ادامه  خاطر نشان کرد: هر صنفی دارای تشکلی است تا نظم و انسجام آن صنف فراهم شود و نظام مهندسی هم به خاطر همین مساله تشکیل یافته، و این نظم نیز مورد تاکید اسلام بوده چنان که در عالم تکوین، کواکب و ستاره ها دارای نظم و نظامی است که خدای متعال آن را به وجود آورده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امام علی(ع) در وصیت خود به امام حسن مجتبی(ع)، پس از تقوا دعوت به نظم کرده اند و این مساله نشانگر اهمیت نظم و انظباط در امور است.

وی افزود: مهندسی رشته مفیدی است که دارای دانشمندان متبحر زیادی می باشد و از قدیم الایام تا کنون فعالیت داشته اند.

آیت الله مجتهد شبستری اذعان داشت : ابوریحان بیرونی، خواجه نصیر طوسی و شیخ بهایی در عین حالی که دانشمندان علوم حوزوی بودند اما در علوم ریاضی و مهندسی نیز دارای تبحر و تخصص ویژه ای بودند و یادگار های مهندسی زیادی از این بزرگان به جای مانده که موجب شگفتی علماء و اندیشمندان جهان است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) بیان داشت: رشته مهندسی سابقه دیرینه ای دارد و امروز شاخه های متعددی پیدا کرده، لذا برای همه گرایش های مهندسی اعم از برق، صنایع، ساختمان، شهر سازی و... باید نظام و انسجامی باشد تا نسبت به امور این رشته رسیدگی شود.

وی اگفت: اگر تخلفاتی در امور مهندسی صورت گیرد، نظام مهندسی باید رسیدگی نموده و آن مساله را حل کند تا افراد متخلف نتوانند از قوانین مهندسی تخطی نماید.

آیت الله مجتهد شبستری افزود: در شهری که روی گسل قرار گرفته باید نهایت دقت در ساخت و ساز ها مورد توجه قرار گیرد لذا نظام مهندسی باید در ساخت و ساز ها نظارت کند تا مبادا ساختمان ها و مناطق مسکونی از ضعف ساختاری برخوردار شود.

وی در پایان با بیان اینکه بعضا شنیده می شود برخی از ساختمان ها در اثر ضعف ساخت صدمه می بینند، گفت: نظام مهندسی باید جلوی ساخت و ساز های غیر قانونی را بگیرد.

26/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha