یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ امام جمعه تبریز با تاکید بر ضرورت عملیاتی سازی اقتصاد مقاومتی، گفت: واردات کالاهای اساسی مانند گندم با اقتصاد مقاومتی در تضاد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، ظهر امروز در دیدار مسئولان، ائمه جماعات، علماء، و روحانیون شهرستان هشترود، اظهار داشت: همان طور که غذای جسمی باید سالم، کامل و جامع باشد، غذای روحی انسان نیز باید دارای چنین شرایطی باشد.

وی با اشاره به آیه شریفه که می فرماید «فلینظر الانسان الی طعامه» بدین معنا که انسان باید به غذای خود نظاره کند، گفت: انسان باید به غذایی که میل می کند، دقت کند تا از غذاهای حلال استفاده کند و همچنین منظور از طعام صرفا طعام جسمی نبوده و انسان باید به طعام روحی خود نیز نظاره کند تا از عقاید و افکار مسموم در امان بماند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه قرآن، سنت و احادیث ائمه معصومین(ع) بهترین، جامع ترین و کامل ترین غذای روحی است، گفت: نباید از فرهنگ منحط غرب تبعیت کرد.

وی با بیان این که مجالس و مساجد باید با محوریت روحانیت اداره شوند، افزود: نسل جوان باید مورد توجه قرار گیرد، چرا که دشمن از طریق جنگ نرم و عملیات روانی به دنبال جذب و منحرف کردن آن ها از ارزش ها و اصول دینی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، افزود: هشترود شهری است دارای مردمی مومن، غیور و زحمت کش که باید از این مردم که در جهت رفع مشکلات کشاورزی و تحقق اقتصاد مقاومتی گام بر می دارند، قدردانی کرد.

آیت الله مجتهد شبستری، تصریح کرد: برای جمهوری اسلامی ایران ننگ است که کالاهای حیاتی کشور از جمله گندم را از خارج کشور وارد کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، افزود: مقام معظم رهبری نسبت به شهرستان هشترود علاقه و عنایت ویژه ای دارند، چرا که این شهرستان در وحدت، همدلی و همزبانی و امر کشاورزی فعال هستند.

وی، افزود: مردم این شهرستان نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی و فعالیت های فرهنگی دارند و ان شاءالله در آینده شاهد باشیم که هشترود در حوزه های مختلف فرهنگی، اقتصادی و کشاورزی پویا و فعال شده و است و از هر جهت تبدیل به یک شهرستان نمونه شده است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: تورم، گرانی و مشکلات فرهنگی از جمله مسائلی است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جهت حل آن ها باید تلاش کنند، چرا که این دو مشکل فرهنگی و اقتصادی از دغده های مهم مقام معظم رهبری است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha