دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله مجتهد شبستری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، بی اعتنایی به ارباب رجوع را مصداق منکر دانسته و گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر نیازمند عزم ملی و بسیج عمومی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، پیش از ظهر امروز در همایش آمران به معروف و ناهان از منکر، ابراز دشت: هرکسی که برای خدا تلاش و مجاهدت نماید، خداوند هم یاری رسان او خواهد بود.

وی، با طرح سئوالی مبنی بر چگونگی کمک به دین خدا، گفت: نصرت زبانی، مالی و جانی از جمله کمک ها به دین خداست که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، افزود: تذکر زبانی و امر به معروف و نهی منکر بسیار اثر بخش بوده و باید تبدیل به یک فرهنگ شود و هیچ گونه هزینه مالی ندارد. اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احیاء شود جلوی بسیاری از بدی ها و منکر ها گرفته خواهد شد.

وی، خاطرنشان کرد: نتیجه امر به معروف و نهی از منکر در دراز مدت اثر بسیار مطلوبی دارد و نباید بلافاصله پس از این که به این واجب شرعی عمل کردیم و دیدیم که اثری ندارد، مایوس شویم. بدون هیچ گونه ترس و نا امیدی باید نسبت به احیاء این مهم اقدام کرد.

آیت الله مجتهد شبستری، با طرح این سئوال که با وجود این که تمام آسمان ها و زمین و تمام قدرت ها در اختیار خداوند متعال قرار دارد، چه نیازی به کمک ما است؟، پاسخ داد: خود خداوند هیچ نیازی به کمک ندارد ، اما دین خدا با یاری انسان ها احیاء می شود و خدای متعال این گونه صلاح دیده است که توسعه و بقاء دین به توسط خود مردم صورت گیرد و این یک امتحان بزرگ الهی است.

وی با بیان اینکه، تمکن در زمین شرایط یاری دین خدا را هموار می سازد، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی مصداق تمکن بر زمین است، به حول و قوه الهی، کشور قله های پیشرفت را یکی پس از دیگری فتح می کند و امروز می توان گفت ایران اسلامی تبدیل به یک ابر قدرت شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این پرداخت زکات از دیگر موارد نصرت دین خداست، گفت: متاسفانه مبلغی که کمیته امداد و بهزیستی به نیازمندان و فقراء پرداخت می کنند کفاف هزینه آن ها را نمی دهد و دولت هم بودجه کافی ندارد، لذا رسیدگی به نیازمندان و فقراء متوجه مردم بوده و جزو موارد نصرت دین خداست.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است، گفت: اگر مردم ببینند که اگر به حرامی مرتکب شوند، مردم می بینند و اعتراض می کنند، ارتکاب به معصیت کاهش می یابد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، تاکید کرد: اگر این مهم متروک شود، زمینه ارتکاب سایر معاصی در جامعه فراهم خواهد شد.

وی، حضرت امام خمینی (ره) در شرایط امر به معروف و نهی از منکر می فرمایند: امر به معروف و نهی از منکر عملی وظیفه دولت است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، بیان کرد: متاسفانه حجاب در بیمارستان ها، ادارات، دانشگاه ها، مراکز و نهاد های مختلف مورد بی توجهی قرار می گیرد. مدیران و مسئولان باید جلوی این مسئله را بگیرند.

وی، اضافه کرد: بی اعتنایی به ارباب رجوع یک منکر است که باید متوقف شود. احترام مراجعه کنندگان ضروری و لازم است.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه حضرت امام باقر(ع) می فرمایند :اگر امر به معروف و نهی از منکر اجرا نشود، ضمانتی برای اجرای سایر احکام نخواهد بود، گفت: امام حسین(ع) حتی فرزند شیر خواره اش را در راه امر به معروف و نهی از منکر فدای اسلام کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خاتمه، تاکید کرد: احیای امر به معروف و نهی از منکر بسیج و عزم عزم ملی می خواهد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha