دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سیدرضا مودب

حوزه/ عضو انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه قم تصریح کرد: اسلام هراسی امروز غرب به بهانه مبارزه با تروریسم ، بی شک محکوم به شکست خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین مودب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن محکومیت کشتارهای اخیر در لبنان و فرانسه اظهار داشت: در قرآن کریم و روایات متعدد ما ، کشتن انسان های بیگناه بسیار مذمت شده و مورد نکوهش قرار گرفته است چرا که جان هر انسانی از نظر اسلام محفوظ است و اگر فردی جرمی هم مرتکب شده باید در دادگاه رسمی محاکمه شود.

وی با بیان این که مستکبران عالم به بهانه حوادثی از قبیل آنچه در پاریس رخ داد به دنبال اسلام هراسی هستند ، گفت: هدف این ها در واقع نشان دادن اسلام به عنوان مذهبی خشن و به دور از منطق و تعقل است و حال آن که اسلام به حفظ جان انسان ها و احترام به آرا و حقوق دیگران بسیار تاکید کرده است و این گونه حرکت های تروریستی به هیچ وجه مورد تایید اسلام و شرع مقدس نبوده و نیست، کما این که از نگاه هر مکتب الهی و انسانی نیز مردود می باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم همچنین خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز با انسان های کج فهم و گمراهی روبرو هستیم که برداشت نادرست خود از اسلام را به عنوان دین به دنیا عرضه کرده اند ولی با این حال باید دانست که با اسلام هراسی غرب ، اسلام همچنان رو به جلو، قلوب بشریت را تسخیر می کند.

وی افزود: به ویژه در فرانسه که از دیرباز پایگاه آزاداندیشی و فکر و تعقل و تفکر بوده و در این میدان اسلام پیروز قطعی است و این گونه رفتارها نیز مانع از گسترش اسلام در جهان به ویژه اروپا نمی شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha