دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین، فراگیری زبان های زنده دنیا به ویژه انگلیسی و عربی را برای روحانیون مبلغ ضروری عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در نشست روحانیون مبلغی که در ایام اربعین به کربلا و نجف اعزام شده بودند، با تشریح حدیثی از امام رضا (ع) اظهار کرد: هر گاه خداوند به بنده ای به دلیل توان و تلاش، شایستگی و لیاقتِ هدایت و رهبری قافله ای مانند اربعین را بدهد، شرح صدر لازم را به او عنایت می کند، قلبش را با جوشش چشمه های حکمت پر می کند و از علم به او الهام می کند.

وی با بیان این که روحانیون مبلغ در پیاده روی اربعین، افسران و فرماندهان این حرکت عظیم فرهنگی بودند، اظهار کرد: پیاده روی اربعین نشان داد نقشه جهانی دین که توسط امام خمینی (ره) احیا شد و رهبر انقلاب با قدرت آن را پیگیری می کنند، جای خود را پیدا کرده است و این حرکت عظیم در خنثی کردن فتنه های داخلی به ما کمک می کند.

امام جمعه قزوین با تأکید بر این که باید ضروریات ایجاد ارتباط با مسلمانان کشورها دیگر فراهم گردد، افزود: شناسایی نقاط مشترک مانند اسلام و تشیع موجب عمق بخشی به ارتباط شرکت کنندگان در پیاده روی اربعین می‌شود.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین همچنین فراگیری زبان های زنده دنیا به ویژه انگلیسی و عربی را برای روحانیون مبلغ ضروری عنوان کرد.

*فضای ترویج اسلام ناب محمدی

حجت الاسلام عباس اوتارخانی، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین نیز در این دیدار اظهار کرد: با توجه به حضور زائرین از ملیت های مختلف و کشورهای گوناگون در پیاده روی اربعین و مذاهب مختلف، فضای مناسب برای ترویج اسلام ناب محمدی فراهم است.

وی با اشاره به این که رسانه های غربی و استکباری سعی در بایکوت خبری این مراسم باشکوه و عظیم داشتند، ابراز داشت: امسال برای اولین بار از استان قزوین، مبلغانی به کربلا و نجف اعزام شدند و در این راستا تلاش کردیم با اجرای برنامه هایی از این فضای به وجود آمده به صورت مفید استفاده کنیم.

وی به بخشی از برنامه های اجرا شده در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: پاسخگویی به مسائل شرعی، اقامه نماز جماعت در مسیر و موکب ها، تبلیغ چهره به چهره و رفع شبهات، راهنمایی زوار، دیدار با آیت الله سیستانی، ارتباط با جوانان و مردم عراق، اکرام شهدای عراق و اقامه عزاداری از جمله برنامه هایی بود که در ایام اربعین اجرا شد.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha