سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
نکونام - جلسه ائمه مساجد شهرکرد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: دشمنان و در رأس آنها آمریکا امروز با تمام وجود تلاش می‌کنند که انقلاب را از درون تهی و ناکارآمد کنند، تا بتوانند به راحتی در داخل کشور نفوذ کرده و سیاست‌های خود را عملیاتی کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شهرکرد،  حجت الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام، ظهر امروز در دیدار با ائمه جماعات مساجد و روحانیون شهرستان کیار ، انقلاب اسلامی را امانتی بزرگ و سنگین بر دوش همه روحانیون و طلاب دانست و گفت: امروز انقلاب اسلامی بزرگترین نعمتی است که خدای متعال در اختیار ملت ایران قرار داده است و این نعمت هم تا کنون به هیچ ملتی و جامعه‌ای داده نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان انقلاب اسلامی ایران را ادامه دهنده راه انبیاء و اولیاء الهی بیان کرد و افزود: همه‌ این توفیقات و عظمتی که امروز نظام جمهوری اسلامی ایران به آن دست یافته و سرخوردگی‌ها و حقارتی که بر طاغوت و مستکبرانی که در برابر این انقلاب اسلامی ایستاده‌اند تحمیل شده، برای این است که این نظام در مسیر انبیاء و اولیاء الهی قدم برداشته و در این مسیر ثابت قدم و استوار بوده است.

روحانیون در خط مقدم دفاع از انقلاب

این استاد حوزه، طلاب و روحانیون را در خط مقدم دفاع و صیانت از انقلاب و ارزش‌های اسلامی دانست و تاکید کرد: انقلاب اسلامی از حوزه‌های علمیه و توسط یک عالم دینی و فقیهی وارسته شکل گرفت و اکنون نیز ولی‌فقیه، فرزند حوزه علمیه در رأس این انقلاب قرار دارد؛ بنابراین رسالت و وظیفه روحانیون در دفاع و مصون نگه‌داشتن انقلاب از آسیب‌ها و چالش‌ها به مراتب بیشتر و سنگین‌تر از دیگر افراد و اقشار است.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه طلاب و روحانیون و ائمه جماعات باید در حمایت، پشتیبانی و دفاع از انقلاب پیش قدم و جلوتر از دیگران باشند خاطرنشان کرد: حکومت به نام اسلام شکل گرفته است و ما نیز به عنوان فرزندان اسلام و پرورش یافتگان در مکتب اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) باید پیش از همه در حمایت و پشتیبانی و جلوگیری از نفوذ دشمن و خطراتی و ضایعاتی که انقلاب را تهدید می‌کند، حساس، هوشیار، مراقب و پیش قدم باشیم.

حجت الاسلام‌والمسلمین نکونام با تاکید به ضرورت شناخت درست توطئه‌ها و خطراتی که در هر مقطع انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند، تصریح کرد: در هر مقطع خطرات مختلفی انقلاب را تهدید می‌کند که باید آن‌ها را به درستی شناخت  و نسبت به آن حساس بود و برای مقابله و جلوگیری از نفوذ آن‌ها برنامه‌ریزی کرد.

استحاله انقلاب جدی‌ترین تهدید پیش رو کشور

امام جمعه شهرکرد، استحاله نظام و انقلاب از درون را عمده‌ترین و جدی‌ترین تهدید پیش روی انقلاب عنوان کرد و گفت: دشمنان و در رأس آنها آمریکا، امروز با تمام وجود تلاش می‌کنند که انقلاب را از درون تهی و ناکارآمد کنند که تهی کردن انقلاب از درون یعنی آن که سبک زندگی ، نوع نگاه، نگرش، رویکرد، تفکرو تصمیم گیری مردم را به سبک زندگی غربی تغییر دهند، به گونه‌ای که دیگر سبک زندگی مردم از انقلاب و ارزش‌های اسلامی  نشأت نگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان چهار محل و بختیاری، انتخابات را یکی از راه‌های دشمن برای تغییر و استحاله انقلاب بیان کرد و افزود:دشمن می‌کوشد به وسلیه انتخابات و راه یافتن افرادی با افکار غربی به داخل مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و شکل دادن مجلسی همسو و مطابق با افکار و نظرات خودشان، به راحتی در داخل کشور نفوذ کرده و بتوانند سیاست‌ها و اهداف شوم خود را محقق کنند.

حجت الاسلام‌والمسلمین نکونام، اهمیت و حساسیت انتخابات خبرگان رهبری را به مراتب مهم‌تر و بالاتر از مجلس شورای اسلامی خواند و تصریح کرد: خبرگان رهبری به واسطه این که مسئولیت سنگین انتخاب رهبری را برعهده دارد، در حقیقت نقش اساسی، کلیدی و ریشه‌ای را نسبت به ستون اصلی خیمه انقلاب ایفا می‌کند که اگر خدایی نخواسته افراد اهل تسامح و تساهل در آن ورود پیدا کنند قطعا انقلاب با خطر عظیم مواجه خواهد شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تاکیدکرد: روحانیت و ائمه جمعه و جماعات باید به شدت نسبت به مجلس خبرگان رهبری آینده حساس و دغدغه‌مند باشند و بکوشند با روشنگری‌ها و جهت دهی‌های صحیح به آحاد جامعه، مجلس خبرگانی شکل بگیرد که انسان‌های تمام عیار صادق و ولایی و به دور از تسامح و تساهل و نگاه‌های مخدوش در آن حضور داشته باشند.

حجت الاسلام‌والمسلمین نکونام  گفت: ما شرعاً نمی‌توانیم به کاندیداهایی که اهل تسامح و نگاه ها و افکار مخدوش باشند، رأی دهیم؛ بنابراین باید هم خودمان و هم مردم را هوشیار و آگاه کنیم که به افراد اهل تساهل و تسامح رأی ندهند.

امام جمعه شهرکرد، حال فعلی افراد را معیار و ملاک اصلی برای انتخاب نماینده اصلح خبرگان رهبری دانست و تاکیدکرد: سوابق انقلابی و مبارزاتی قبل و بعد از انقلاب، حضور در مجلس خبرگان‌های گذشته و منصوب امام و رهبری بودن هیچ کدام معیار و ملاک انتخاب یک فرد برای مجلس خبرگان نیست، بلکه حال فعلی افراد ملاک است.

حجت الاسلام‌والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه دشمنان به واسطه انتخابات خبرگان رهبری برای استحاله انقلاب و تضعیف جایگاه ولایت فقیه خیز برداشته است گفت: متأسفانه این خط و توطئه توسط داخلی‌ها و برخی افراد، عملیاتی و بر زبان‌ها جاری می‌شود؛ بنابراین باید نسبت به انتخابات خبرگان رهبری به شدت دغدغه‌مند و جدی بود.

وی در بخش دیگری از سخنان وحدت، همبستگی و انسجام روحانیون در پیش‌برد کارها را بسیار مهم و تعیین کننده خواند و گفت: اگر روحانیون و طلاب ما حامی و پشتیبان یکدیگر نباشند به طور قطع دشمن از فضای ایجاد شده بهره خواهد برد.

در این دیدار نیز  هر یک از  ائمه جماعات و روحانیون شهرستان کیار نیز نظرات، مسائل و مشکلات فرهنگی شهرستان  و منطقه خود را بیان کردند.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha