دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
تصاویر/ همایش نکوداشت آخوند خراسانی در قم

حوزه / با حضور دکتر علی لاریجانی و حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی از مجموعه هفت جلدی مرحوم استاد الفقها و المجتهدین آخوند ملامحمدکاظم خراسانی در دانشگاه مفید قم رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» رئیس مجلس شورای اسلامی که امروز به شهر قم سفر کرده، ظهر امروز در همایش نکوداشت استاد الفقها و المجتهدین آخوند ملامحمدکاظم خراسانی شرکت کرد.

دبیر علمی همایش ضمن معرفی عناوین کتب جدید مرکز فرهنگی مفاخر خراسان بر ضرورت تبیین و گزارش نقش روحانیت در مشروطه برای فهم نقش مرحوم آخوند خراسانی در مشروطه تاکید کرد و گفت: ۵۴ تن از روحانیت در جریان مشروطه به شهادت می رسند که ما در کتابی با عنوان « شهدای روحانی مشروطه» به احوال و معرفی این شهدا پرداخته ایم.

حجت الاسلام کاملان با بیان اینکه این همایش سه سال پیش باید برگزار می شد؛ افزود: امروز به همت دفتر فرهنگی مفاخرخراسان، هفت جلد کتاب رونمایی می شود که سعی شده به یک سلسله شبهات در مورد نقش مرحوم آخوند در مشروطیت پاسخ داده شود و این نکته را ثابت می کند که ایشان در فقه و اصول مبدع نیست بلکه در عالم سیاست و فرهنگ و کشورداری هم ابداعاتی دارد.

وی بیان داشت: در این مجموعه، دو جلد مقالات مستند است که به مسائل سیاسی فرهنگی و اجتماعی آن زمان پرداخته و یک جلد هم حیات الاسلام اثر آیت الله نجفی قوچانی شاگرد ایشان منتشر شده که گزارش عالمانه از جریان مشروطه و نقش مرحوم آخوند خراسانی است.

در این مراسم  آیت الله علوی بروجردی حجج اسلام  والمسلمین شهرستانی، سیدحسن خمینی، جوادی آملی، سیدجواد گلپایگانی، محمدباقر گلپایگانی، جعفریان، مسجدجامعی و لاریجانی حضور داشتند که مجموعه کتب و مقالات این همایش رونمایی شد.

لازم به ذکر است، کتاب های «شهدای روحانی مشروطه» و « عالم ربانی » به حاضرین در همایش اهدا شد.

انتهای پیام313/17

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha