دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کنفرانس وحدت

حوزه/ مدیر شورای تبیین مواضع دانشجویان بسیجی کشور گفت: جوانان مسلمان دارای انگیزه های بسیاری برای فعالیت دینی و اسلامی و رغم زدن آینده بهتر برای سرزمین های خود هستند که باید برای این مهم خوراک فکری تامین گردد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از تهران، محمد امین صمیمی، مدیر شورای تبیین مواضع دانشجویان بسیجی کشور در کمیسیون دانشجویان مسلمان و راه حال های غلبه بر تفکرات تکفیری در جهان اسلام در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گفت: یکی از نکات و معضلات فضای نخبگان و دانشجویی جهان اسلام آن است که که  آنها  ادبیاتی که مختص با ادبیات جوانان جامعه است را گم کرده اند.

وی افزود: نکته دیگر آن است که این جامعه نخبگان نتوانسته اند حلقه ارتباط دقیق با دانشجویان و مردم کف جامعه را در کشورهای خود پیدا کنند؛ متاسفانه نظریه پردازی های آنها در فضای نخبگانی  مانده و به عرصه های اصلی نمی رسد.

این فعال دانشجویی کشور تصریح کرد: اساتیدی که جنبه های سکولاری قوی تری دارند ارتباط بهتری با دانشجویان می گیرند  و امروز این مساله را شاهد هستیم ولی اگر اساتید دین مدار بعضا نمی توانند این ارتباط را ایجاد کنند مشکل ازماست نه اینکه جوانان ما به مسایل دیگر گرایش پیدا کرده اند.

وی گفت: خلاء نخبگان جهان اسلام از مهمترین چالش های جوامع اسلامی در سراسر جهان است و باید برای این خلاء فرهنگی در جهان اسلام فکری عاجل شود وگرنه مشکلات ما بیشتر می شود.

مدیر شورای تبیین مواضع دانشجویان بسیجی کشور خاطرنشان کرد: حکومت های اسلامی باید جوانان کشورهای خود را دریابند زیرا دشمنان برای آنها برنامه های مختلفی دارند؛ جوانان مسلمان دارای انگیزه های بسیاری برای فعالیت دینی و اسلامی و رغم زدن آینده بهتر برای سرزمین های خود هستند.

وی گفت: شاید در کشوری مثل یمن ، لبنان و فلسطین که به شکل محسوس با دشمنان اسلام درگیر هستند این  امر قابل درک باشد ولی در بسیاری از کشورهای اسلامی که در آن تجربه جنگ وجود ندارد جوانان حضور غرب و دشمنان اسلام را حس نمی کنند و این مساله ممکن است در آینده به بینش آنها در این زمینه ضربه بزند.

این فعال دانشجویی بیان کرد: سوال دیگر این است که اگر جنگ با تروریست ها با لطف الهی به توفیق رسید آیا جهان اسلام  جایگزینی برای ارایه به مردم مسلمان دارد که بر اساس آن دیگر چنین مسایلی رخ ندهد؟

وی گفت: باید بپذیریم که هنوز نتوانسته ایم در عرصه نظریه پردازی خوب عمل کنیم زیرا در توجیه آن برای القای تمدن اسلامی به جوانان مسلمان به نقطه قابل قبولی دست پیدا نکردیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha