دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ همایش پیامبر رحمت در اصفهان

حوزه /امام جمعه اصفهان با اشاره به وضعیت جهان اسلام، تاکید کرد: باید دشمن مشترک را بشناسیم، نه این که یکدیگر را دشمن تلقی کنیم و از هم نفرت داشته باشیم، اگر کمی تامل کنیم متوجه می شویم دشمن اصلی و مشترک ما آمریکا و کفار می باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امروز در همایش "پیامبر رحمت و مهربانی" که با با حضور طلاب و روحانیون اهل سنت افغانستانی در استان اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: خدارا شاکریم که وحدت خوبی میان مسلمانان بوجود آمده است، لذا باید بیشتر به امر تقیه اهمیت داده شود، چرا که این امر از مهترین مراتب حفظ وحدت می باشد و عده ای نیز معنای تقیه را به نحوی دیگر تغییر داده اند که اشتباه است.

وی افزود: تقیه به معنای ترس نیست، بلکه به معنای حفظ وحدت می باشد به این معنا که خط قرمز ما، وحدت است؛ کما اینکه در روایات نیز ائمه اطهار(ع) نیز به این امر تاکید ویژه ای داشتاند و دستور می دادند که اهل سنت را تکریم نماییم و به عیادت آنان در هنگامی بیماریشان برویم تا اتحاد و همدلی بین مسلمانان حفظ گردد.

امام جمعه اصفهان، پیرامون شخصیت والای امام ششم شیعیان، امام جعفر صادق(ع)  عنوان کرد: علمای اهل سنت بهجایگاه رفیع و مقام علمی  امام صادق(ع) اعتراف دارند

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به تلاش های دشمنان در راستای تفرقه افکنی بین امت اسلامی، خاطر نشان کرد: دشمن تمام تلاش خود را برای اختلاف افکنی بین مسلمانان بکار گرفته است.

وی در ادامه به اوضاع عراق اشاره کرد و افزود: اهل سنت یک چهارم کشور عراق را تشکیل می دهند، لذا آمریکایی ها می خواهند با تقسیم این کشور به سه منطقه مختلف، بین شیعیان و اهل سنت عراق جدایی بیندازند، لذا مسلمانان باید با دقت فراوان مسائل را پیگیری کرده و به مقابله با دشمنان اسلام بپردازند.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: باید دشمن مشترک را بشناسیم، نه این که یکدیگر را دشمن تلقی کنیم و از هم نفرت داشته باشیم، اگر کمی تامل کنیم متوجه می شویم دشمن اصلی و مشترک ما آمریکا و کفار می باشند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان در پایان تصریح کرد: گروهک منفور داعش کاملا از اسلام و اهل سنت جداست و جنایاتی که مرتکب می شود با هیچ یک از احکام اسلامی همخوانی ندارد و اگر به سیره پیامبر اکرم(ص) بنگریم می بینیم ایشان هیچ گاه در برخورد با کفار، مسیحیان و یهودیان خشمیگینانه برخورد ننموده و با محبت آنان را دعوت به اسلام کردند نه این که سر آنان را به بهانه ی مسیحی بودن ببرند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha