جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: وظیفه انقلابی این است که همه مردم در تمام صحنه ها حضور داشته باشند؛ چراکه نظامی بر پایه مردم سالاری دینی دارند و مردم، صاحب قدرت و کشور هستند؛ بنابراین حضور آنان در تمام صحنه ها لازم است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  معظم له پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات هفتم اسفندماه سال جاری، اظهار داشتند: شرکت مردم در انتخابات، بسیار خوب بوده است؛ چراکه وظیفه ای اسلامی، دینی، مذهبی و ملی است.

ایشان ابراز داشتند: وظیفه انقلابی این است که همه مردم در تمام صحنه ها حضور داشته باشند؛ چراکه نظامی بر پایه مردم سالاری دینی داشته و مردم، صاحب قدرت و کشور هستند؛ بنابراین حضور آنان در تمام صحنه ها لازم است.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: حال پس از حضور مناسب مردم در این انتخابات، منتخبین ملت باید به دنبال ایجاد اشتغال، ارزانی و آنچه که مورد انتظار مردم است، باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگر از سخنان خود به مناسبت ایام فاطمیه، به خطبه حضرت امیر (ع) در هنگام تدفین حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کردند و گفتند: حضرت در این خطبه فرمودند: «وَ مِنْ کَلاَمٍ لَهُ علیه السلام رُوِیَ عَنْهُ أَنَّهُ قَالَهُ عِنْدَ دَفْنِ سَیِّدَةِ اَلنِّسَاءِ فَاطِمَةَ علیهاالسلام کَالْمُنَاجِی بِهِ رَسُولَ اَللَّهِ صلی الله علیه و آله عِنْدَ قَبْرِهِ: اَلسَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا رَسُولَ اَللَّهِ عَنِّی وَ عَنِ ابْنَتِکَ النَّازِلَةِ فِی جِوَارِکَ وَ اَلسَّرِیعَةِ اللَّحَاقِ بِکَ، قَلَّ یَا رَسُولَ اَللَّهِ عَنْ صَفِیَّتِکَ صَبْرِی، وَ رَقَّ عَنْهَا تَجَلُّدِی إِلّا أَنَّ فِی التَّأَسِّی لِی بِعَظِیمِ فُرْقَتِکَ وَ فَادِحِ مُصِیبَتِکَ مَوْضِعَ تَعَزٍّ، فَلَقَدْ وَسَّدْتُکَ فِی مَلْحُودَةِ قَبْرِکَ وَ فَاضَتْ بَیْنَ نَحْرِی وَ صَدْرِی نَفْسُکَ. إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ، فَلَقَدِ اُسْتُرْجِعَتِ الْوَدِیعَةُ وَ أُخِذَتِ الرَّهِینَةُ أَمَّا حُزْنِی فَسَرْمَدٌ وَ أَمَّا لَیْلِی فَمُسَهَّدٌ إِلَى أَنْ یَخْتَارَ اللَّهُ لِی دَارَکَ الَّتِی أَنْتَ بِهَا مُقِیمٌ وَ سَتُنَبِّئُکَ ابْنَتُکَ بِتَضَافُرِ أُمَّتِکَ عَلَى هَضْمِهَا فَأَحْفِهَا السُّؤَالَ وَ اسْتَخْبِرْهَا الْحَالَ هَذَا وَ لَمْ یَطُلِ الْعَهْدُ وَ لَمْ یَخْلُ مِنْکَ الذِّکْرُ وَ السَّلاَمُ عَلَیْکُمَا سَلاَمَ مُوَدِّعٍ لاَ قَالٍ وَ لاَ سَئِمٍ فَإِنْ أَنْصَرِفْ فَلاَ عَنْ مَلاَلَةٍ وَ إِنْ أُقِمْ فَلاَ عَنْ سُوءِ ظَنٍّ بِمَا وَعَدَ اللَّهُ الصَّابِرِینَ/ این سخن ازآن حضرت روایت شده که هنگام به خاک سپردن سیده زنان، فاطمه (علیهماالسلام) بر سر قبر رسول اللّه (ص)، چنان که گویى با او راز می گوید، بیان داشته است: سلام بر تو، اى پیامبر خدا. سلام من و دخترت که اکنون در کنار تو فرود آمده و چه زود به تو پیوست. اى رسول خدا، بر مرگ دخت برگزیده تو، شکیبایى من اندک است و طاقت و توانم از دست رفته ولى مرا، که اندوه عظیم فراق تو را دیده ‏ام و رنج مصیبت تو را چشیده ‏ا م، جاى شکیبایى است. من خود،  تو را به دست خود در قبر خواباندم و هنگامى که سر بر سینه من داشتى، جان به جان آفرین تسلیم نمودى. انا لله و انا الیه راجعون. آن ودیعت بازگردانده شد و آن امانت به صاحبش رسید. و اندوه مرا پایانى نیست. همه شب خواب به چشمم نرود تا آنگاه که خداوند براى من سرایى را که تو در آن جاى گرفته‏ اى، اختیار کند. بزودى، دخترت تو را خبر دهد که چگونه امتت گرد آمدند و بر او ستم کردند. همه سرگذشت را از او بپرس و خبر حال ما از او بخواه. این‌ها در زمانى بود که از مرگ تو دیرى نگذشته بود و تو از یادها نرفته بودى. بدرود تو را و دختر تو را. همانند بدرود کسى که وداع مى ‏کند، نه بدرود کسى که رنجیده و ملول است. اگر از اینجا باز می گردم نه از روى ملالت است و اگر درنگ مى ‏کنم نه به سبب آن است که به وعده‏ایی که خدا به صابران داده است بدگمان شده‏ ام».

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha