جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی

آیت الله العظمی نوری همدانی بیان کردند: یکی از سنن الهی آن است که خداوند سرنوشت هیچ قومی را مگر به اراده خود آنها تغییر نداده و این که ملت ایران با رهبری امام توانست با عزت دنیای استکبار را منکوب کند و به عزت برسد و این مساله باید برای همه مستضعفان عالم سرمشق باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با اعضای جامعه قرآنی ایثارگری کشور گفتند: جهاد، دارای عظمت و جایگاه خاصی در فرهنگ اسلامی است و به همین خاطر باید این مساله در بین مردم ترویج و تعمیق شود.

ایشان افزودند: جهاد موجب عزت و عظمت جامعه اسلامی است و اگر این فرهنگ در یک جامعه سایه بیافکند، پیروزی و سعادت و عزت آن کشور تضمین شده است.

این مرجع تقلید بیان کردند: امام علی(ع) بیان می‌کنند  که آرزوی ایشان نیل به شهاذت است و حتی امام سجاد(ع) نیز در اولین دعای صحیفه بیان می کنند که خداوندا مرگ من را با شهادت قرین فرما.

ایشان افزودند: همه ما به شهیدان افتخار می کنیم و امام صادق(ع) بیان می کنند که هیچ امری از شهادت بالاتر نیست و به همین خاطر است که پیامبر اکرم(ص) فرمودند که شهید به وجه الله نظر می کند و با اولین قطره خونش تمامی گناهان او بخشیده می شود و در هرجای از بهشت که بخواهد ماوا می گیرد.

این مرجع تقلید اظهارکردند: خوشبختانه امروز در کشور اسلامی ایران میلیون ها نفر هستند که شیفته و عاشق شهادتند و برای شهادت لحظه شماری می کنند و این مساله ظرفیتی عظیم برای نظام اسلامی است.

ایشان گفتند:از دیگر سوی قرآن کریم نیز ثقل اکبر است و بیان شده هر کسی که قرآن در دل او جای گرفت دیگر عذاب نمی شود و این که هیچ چیزی بالاتر از قرآن نیست.

آیت الله العظمی نوری همدانی بیان کردند: همه مسلمانان در مقابل قرآن دارای تکالیفی هستند و به همین دلیل اولین وظیفه ما در قبال قرآن، قرائت و درست خوانی قرآن است و در مرتبه دوم وظیفه ترجمه قرآن به عهده ما مسلمانان است.

ایشان گفتند: یکی از مهمترین وظایف ما در تفسیر قرآن توجه تام به روایات تفسیری است و به همین خاطر به دلیل این که پیوند عترت را با قرآن بیان کنیم، بهتر است که به این مقوله نیز نگاهی جدی و شفاف داشته باشیم.

معظم له بیان کردند: مسابقات قرآن در کشور، سنت خوبی است ولی بهتر  است که به کسانی که به قرآن عمل می کنند و دیگران را نیز به این امر تشویق می کنند توجه بیشتری داشته باشیم و از آنها تجلیل کنیم.

ایشان اظهارکردند: افرادی که الگوی قرآنی هستند باید در جامعه معرفی شوند؛ بزرگانی چون کربلایی کاظم ساروقی از آن دست بزرگانی بود که باید برای نسل امروز وی را معرفی کرد.

این مرجع تقلید بیان کردند: از دیگر نکاتی که باید به آن توجه کرد، مساله سنن قرآنی است؛ یعنی مسایلی باید بیان شود که در آن سنن الهی که خداوند آنها را در قالب های مختلف ارایه کرده، به مردم ارایه شود؛ در حقیقت علوم انسانی باید این موارد را بازشناسی کند و علوم انسانی اسلامی به بیان این سنن می پردازد که از قرآن و سنت و کلام ائمه صادر شده است.

ایشان گفتند: یکی از این سنن آن است که خداوند سرنوشت هیچ قومی را مگر به ازاده خود آنها تغییر نداده و این که ملت ایران با رهبری امام توانست با عزت دنیای استکبار را منکوب کند و به عزت برسد و این مساله باید برای همه مستضعفان عالم سرمشق باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha