دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام محمد رضا ضمیری - انجمن مطالعات اجتماعی

حوزه/ عضو هیئت مدیره انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم گفت: یکی از برنامه های این انجمن در سال آینده تقویت همکاری با نهادهای نظام همچون مجموعه شهرداری در راستای بهره گیری از توان و ظرفیت فقه شهری و اجتماعی است.

حجت الاسلام  محمد رضا ضمیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از توسعه برنامه های این انجمن در تعامل با نهادها و مراکز نظام در سال آینده در راستای توجه به مقوله فقه شهری و اجتماعی خبر داد و گفت: در همین خصوص در سال آینده برنامه هایی در قالب فقه اجتماعی با مشارکت و همکاری شهرداری خواهیم داشت که هم شامل برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی می شود و هم این تفاهم نامه هایی منعقد خواهد شد تا از ظرفیت محققان حوزویان به خصوص در زمینه مطالعات اجتماعی و شهری در راستای حل مشکلات مربوط به فقه شهری و اجتماعی استفاده شود.

وی افزود: به لطف الهی چند سالی است که به طور خاص در حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم به مقوله فقه اجتماعی و فقه شهری متناسب با نیازهای جامعه توجه خاصی صورت می گیرد که اُمید است این روند مبارک در آینده نیز همچنان ادامه داشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور قم همچنین بیان داشت: در همین راستا انجمن مطالعات اجتماعی حوزه به عنوان یکی از انجمن های فعال و باسابقه حوزه علمیه قم در سال 95 برنامه توسعه تعامل و همکاری با مراکز و نهادهایی چون شهرداری و ادارات دولتی را دارد که در آینده جزییات آن رسانه ای خواهد شد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه های مهم ما گسترش فعالیت ها به مراکز حوزوی همچون مدارس و موسسات وابسته به جامعه المصطفی(ص) و جامعه الزهرا(س) است ، ضمن آن که بنا داریم که در سایر مراکز استان ها نیز برنامه های مشابهی در راستای مطالعات جامعه شناسانه داشته باشیم.

این استاد دانشگاه یادآور شد: البته در همین خصوص صحبت هایی با مراکزی در اصفهان و مشهد و تهران انجام شده و مقدمات کار فراهم شده است تا از توان علمی و فکری نخبگان حوزوی در قم در سایر شهرها و استان ها نیز به طور حداکثری استفاده مطلوب صورت گیرد.

وی همچنین با بیان این که امسال از سوی انجمن مطالعات اجتماعی حوزه بیش از 20 نشست و برنامه برگزار شده است، گفت: سال آینده به احتمال زیاد هم در حجم کمی برنامه ها و هم کیفیت آن ها با توجه به نیازها و اقتضائات روز جامعه رشد و پیشرفت محسوسی خواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha