دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
دانشگاه استنفورد

حوزه / اتحادیه دانشجویان مسلمان دانشگاه استنفورد در ایالت کالیفرنیای آمریکا به مدت یک ماه مراسم آگاهی اسلامی برگزار می‌کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی استنفورد، اتحادیه دانشجویان مسلمان دانشگاه استنفورد در ایالت کالیفرنیای آمریکا به مدت یک ماه مراسم آگاهی اسلامی برگزار می‌کنند.

در دعوت‌نامه این انجمن آمده است: از دین ما اسلام در رسانه‌های خبری زیاد نام برده می‌شود اما اعتقادات و باورهای ما اغلب به اشتباه بیان شده و تعمیم داده می‌شوند. ما امروز مفتخریم که اعلام کنیم ماه آوریل به عنوان ماه آگاهی اسلامی در نظرگرفته شده و شما در نشست‌ها و مراسم این ماه به منظور از بین بردن کلیشه‌های اسلامی دعوت می‌شوید. تا به این طریق فرصتی برای یادگیری، بررسی و بزرگداشت فرهنگ و دین اسلامی در کنار ما داشته باشید.

فرصتی برای آشنایی با معارف غنی اسلامی

این دعوتنامه افزود: امیدواریم در شرایطی که رسانه‌ها تبلیغات ضداسلامی براه انداخته‌اند، به همکلاسی‌ها، دانشجویان و سایر اعضای اجتماع تصویر کامل‌تر و درست‌تری از اعتقادات اسلامی نشان دهیم. به امید اینکه تا پایان این ماه توانسته باشید فرصتی برای بزرگداشت اعتقادات غنی اسلامی داشته باشید. همچنین بتوانید هم‌کلاسی‌ها و دوستان و اعضای خانواده خود را با این بینش جدید آشنا کنید.

در لیست نشست‌های دانشجویان مسلمان دانشگاه استنفورد، سخنرانی دکتر رانیا آواد در امروز چهارشنبه 6 آوریل درباره نقش زنان در اسلام است. دکتر آواد یک روانپزشک در دانشکده پزشکی استنفورد بوده و در دانشکده زیتونه قانون اسلامی تدریس می‌کند. ایشان در بحث‌هایشان از خاطرات و روایت‌های شخصی برای برطرف کردن تصورات غلط رایج در مورد نقش زنان در اسلام استفاده خواهد کرد.

فردا 7 آوریل نیز فستیوال فیلم کوتاه عربی برگزار می‌شود، در این فستیوال که در سالن کوبرلی برگزار می‌شود،  تعدادی از فیلم‌های کوتاه برتر نسل کنونی اعراب که به زندگی مسلمانان در خاورمیانه و غرب پرداخته‌اند به نمایش گذاشته می‌شوند.

در دعوتنامه دانشجویان مسلمان آمده: فلسفه کنشگری همیشه نقش مهمی در دانشگاه استنفورد ایفاء کرده، اگر علاقه مند به یادگیری فلسفه کنشگری از نگاه اسلامی هستید نیز می‌توانید روز دوشنبه در تاریخ 11 آوریل به جلسه سخنرانی دکتر صهیب وب، از جامعه اسلامی مرکز فرهنگی بوستون و زهرا بیلو مدیر اجرای یکی از شعب شورای روابط اسلامی آمریکایی بیایید. به امید اینکه شما نیز برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مسلمانان و حمایت و دادخواهی از اجتماع مسلمانان به ما پیوسته تا با همدیگر بتوانیم تفاوتی در جامعه ایجاد کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha