یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
افطار میان ادیانی جامعه اسلامی ایروین

حوزه/ مراسم سالانه افطار میان ادیانی در شهر ایروین در جنوب ایالت کالیفرنیای آمریکا برگزار شد و در این میهمانی افطاری، غیرمسلمانان نیز در کنار مسلمانان حضور یافتند تا درباره رمضان و دیگر آموزه‌های اسلامی بیشتر بدانند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از ocregister.com، مراسم سالانه افطار میان ادیانی در شهر ایروین در جنوب ایالت کالیفرنیای آمریکا برگزار شد و در این میهمانی افطاری، غیرمسلمانان نیز در کنار مسلمانان حضور یافتند تا درباره رمضان و دیگر آموزه‌های اسلامی بیشتر بدانند.

امام عاطف محجوب دبیر مذهبی مرکز اسلامی ایروین در این گردهمایی با اشاره به آیات قرآن درباره تنوع جمعیتی و زیبایی آن، گفت: اینکه خداوند انسان‌ها را به گونه‌ای خلق کرده که چهره و تفکرات یکسانی نداشته باشند، بی‌دلیل نبوده؛ خداوند ما انسان‌ها را متفاوت آفریده تا ما را مورد آزمایش قرار دهد، اینکه چگونه در کنار هم زندگی می‌کنیم و برنده این آزمایش کسانی هستند که دست دوستی به سوی یکدیگر دراز کرده و یکدیگر را بشناسند.

مرکز اسلامی ایروین به منظور تقویت رابطه و درک متقابل در این مراسم از مسئولان شهری و رهبران مذهبی ادیان دیگر دعوت به عمل آورده بود. غیرمسلمانان این نشست غذای افطاری را با صدها مسلمان محلی شریک شده و پس از صرف افطاری شرکت کنندگان در مراسم در نماز جماعت در مسجد حضور یافته و نماز خواندن مسلمانان را نظاره کردند.

احمد المالکی مدیر هیات مدیره مرکز اسلامی درباره این میهمانی افطاری گفت: آمدن عده زیادی به اینجا نشان می‌دهد که مردم می‌خواهند درباره اسلام بیشتر بدانند و علی‌رغم گزارش‌ها و اخبار منفی رسانه‌های غربی، دوست دارند با اعضای جامعه اسلامی ارتباط برقرار کنند.

سندس خولکی یکی از اعضای کمیته ارتباطی مرکز اسلامی نیز گفت: رمضان فوق العاده‌ترین زمان برای مسلمانان است و معانی مختلفی برای افراد دارد. برای بعضی رمضان به معنای روزه داری و برپایی میهمانی‌های افطاری با دوستان و اعضای خانواده پس از غروب خورشید است. اما برای بعضی دیگر رمضان فرصتی برای یادگیری قرآن می‌باشد.

فیلیس لشویتز از دانشگاه ایروین که در میان شرکت کنندگان در میهمانی افطاری میان ادیانی حضور داشت گفت: به نظر من این شیوه‌ای است تا مردم در کنار هم جمع شده، در هنگام صرف غذا با یکدیگر صحبت کنند و همدیگر را بیشتر بشناسند. در این هنگام است که متوجه خواهیم شد ما بیشتر از آنچه پیشتر تصور می‌کرده‌ایم نقاط مشترک با یکدیگر داریم. مردم از یکدیگر می‌ترسند زیرا همدیگر را به درستی نمی‌شناسند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha