دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
فریاد زنده باد انتفاضه در نشست صهیونیست‌ها طنین انداز شد

حوزه/ در نشست تماشای فیلم که توسط هواداران لابی اسرائیل در آمریکا برگزار شده بود، دانشجویان تظاهرکننده در خروجی‌های محل برگزاری این همایش حضور پیدا کرده و با شعارهای ضدصهیونیستی بساط طرفداران اسرائیل را بهم زدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از واشنگتن تایمز، دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا در آمریکا، با سردادن فریاد زنده باد انتفاضه نشست هواداران اسرائیل را که روز چهارشنبه با حضور سربازان سابق ارتش اسرائیل تشکیل شده بود، برهم زدند. در این نشست تماشای فیلم که توسط هواداران لابی اسرائیل در آمریکا برگزار شده بود، دانشجویان تظاهرکننده در خروجی‌های محل برگزاری این همایش حضور پیدا کرده و با شعارهای ضدصهیونیستی بساط طرفداران اسرائیل را بهم زدند. فیلم به نمایش گذاشته در این مراسم با عنوان «زیر کلاه ایمنی» درباره مصاحبه با نظامیان رژیم صهیونیستی و انسانیت دادن به آن‌ها بود.

دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا و شرکت کنندگان در این تظاهرات را اعضای انجمن اسلامی و دانشجویان عدالت برای فلسطین تشکیل می‌دادند. ویدئوی تظاهرات دانشجویان توسط شان استیل، عضو کمیته ملی جمهوری‌خواهان در دانشگاه کالیفرنیا منتشر شد. در این ویدئو بیش از 50 تظاهرکننده در دانشگاه کالیفرنیای آمریکا شعارهای ضدصهیونیستی و ضدنژادپرستی سرمی‌دهند. شعارهای گزارش شده در این تظاهرات به صورت زیر بودند:

«انتفاضه، انتفاضه، زنده باد انتفاضه» «زنده باد سیاه پوستان، سیاه پوستان مهم هستند»، «آن زمان که سرزمین‌ در اشغال به سر می‌برد، مقاومت بجاست».

اعضای جنبش عدالت برای فلسطین در صفحه فیس بوکش نوشت: امروز ما با موفقیت علیه حضور سربازان رژیم صهیونیستی در دانشگاه راهپیمایی کردیم. حضور سربازان ارتش و پلیس اسرائیل تهدیدی برای ائتلاف ما، اعراب، سیاه پوستان، فاقد مدرک‌ها و جامعه فعالان مدنی است.

هاوارد گیلمن رئیس دانشگاه کالیفرنیا تحت فشار لابی اسرائیل در آمریکا تظاهرات جنبش دانشجویی را محکوم کرده و با وجود ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر آزادی بیان و حقوق بشر، تهدید کرده که دانشگاه در مقابل حرکت‌های دانشجویی ضداسرائیل واکنش حقوقی و انضباطی نشان خواهد داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha