دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محسن حیدری - خوزستان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حیدری، فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون "انقلابی بودن" را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: روحیه انقلابی به معنی اقدام بجا و به موقع، فداکارانه و با قاطعیت، مقاومت و ایستادگی در راه حق و در مقابل استکبار است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از دزفول، حجت الاسلام والمسلمین محسن حیدری، روز گذشته، در یادواره مرحوم آیت الله سید مجدالدین قاضی دزفولی(ره) و شهدای روحانی دزفول، در حوزه علمیه آیت الله قاضی(ره) گفت: روحانیت شیعه به ویژه ایران در راه عقیده و مکتب الهی خود فداکاری بی نظیری انجام داده اند و این نشان از آمادگی روحانیون برای فداکاری در راه اسلام و قرآن دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری روحیه فداکاری را همان روحیه انقلابی دانست و افزود: پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی نتیجه داشتن روحیه انقلابی ملت ایران است.

امام جمعه موقت اهواز، فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون "انقلابی بودن" را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: روحیه انقلابی به معنی اقدام بجا و به موقع، فداکارانه و با قاطعیت، مقاومت و ایستادگی در راه حق و در مقابل ظلم و ستم و استکبار است.

وی در ادامه، مرحوم آیت الله قاضی دزفولی(ره) را از مفاخر شیعه و علمای ایران و انقلاب اسلامی خواند و افزود: ایشان نه تنها مایه فخر دزفول، بلکه استان خوزستان و همواره لبیک گوی امام خمینی(ره) بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پیشینه خانوادگی آیت الله قاضی(ره)، گفت: خاندان قاضی به عنوان چهره های علمی و فقهی و مورد اعتماد مردم متدین شهرستان دزفول می باشند.

امام جمعه موقت اهواز  با بیان اینکه مرحوم آیت الله قاضی(ره) مجالس درس بسیاری از بزرگان را درک کرد و اجتهاد ایشان توسط آیت الله العظمی بروجردی(ره) و بهبهانی(ره) تأیید شد، افزود: در دوران انقلاب و دفاع مقدس ایشان همواره پیشرو بود و به حکم امام خمینی(ره) به عنوان اولین امام جمعه دزفول انتخاب شد.

وی، حضور روحانیت به ویژه آیت الله قاضی(ره) را یکی از عوامل مقاومت مردم دزفول خواند و تصریح کرد: مردم دزفول در دوران دفاع مقدس حقیقتا افتخار آفریدند و شهرستان دزفول حقیقتا بعنوان پایتخت مقاومت ایران انتخاب شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری، شهدای روحانی از جمله شهید سبحانی و دانش را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: پذیرش روحانیت توسط  مردم نشان از فداکاری های روحانیون و حضور همیشگی در خط مقدم دارد.

حجت الاسلام کیانی مدیر مدرسه علمیه آیت الله قاضی (ره) دزفول نیز در این مراسم گفت: باید اندیشه جهاد و شهادت طلبی در اذهان جامعه انقلابی ایران زنده بماند.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله قاضی (ره) افزود: شهدای ما با قدم نهادن در مسیری که پایان آن شهادت است، برای خود و کشورشان افتخار آفریدند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • دزفولی IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
    0 0
    سلام بر حماسه سازان همیشه جاوید روحانیت ((امام خمینی ره)) یادواره شهدای روحانی از ضرورت‌هایی حوزه علمیه است وبا زنده شدن روحیه انقلابی حوزه می شود