یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سفره افطاری در حرم رضوی

حوزه/ معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: عظيم‌ترين سفره جهان به طول ۳ كيلومتر در مراسم افطار طرح اكرام رضوي در بارگاه حضرت علي بن موسي الرضا(ع) پهن خواهد شد

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، سید خلیل منبّتی، امروز در نشست خبری تشريح برنامه‌هاي آستان قدس رضوي در ماه مبارك رمضان، ضمن تشریح ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی در ماه ميهماني خدا، عنوان کرد: با توجه به اين كه آستان قدس رضوي نهادي مردمي بوده كه از مردم برخاسته و براي مردم است، معاونت اماكن متبركه تکریم زائران و فراهم آوردن محيط زيارتي آرام و مناسب در شأن ميهمانان حضرت رضا(ع) را از اولويت‌هاي مهم خود مي‌داند.

وي با اشاره به سفره‌هاي اكرام رضوي در ماه مبارك رمضان، اظهار کرد: روزانه 12 هزار نفر روزه‌دار مجاور بر سر اين سفره‌ها مي‌نشينند و تا پايان اين ماه مبارك حدود 360 هزار روزه دار میهمان خوان پر نعمت حضرت شمس الشموس، علي بن موسي الرضا(ع) خواهند بود.

وي، سفره اكرام رضوي را عظيم ترين سفره جهان برشمرد و ادامه داد: روزانه 3 هزار متر سفره در صحن هدایت پهن می‌شود و براي اين منظور فضايي به مساحت 18 هزار متر مربع از صحن هدايت، با حدود 3 هزار تخته فرش مفروش خواهد شد.

منبتی با اشاره به اين كه امسال در بدو ورود ميهمانان، بطري‌هاي شربت ميان آن‌ها توزيع خواهد شد، ابراز کرد: مدت زمان پذیرایی از زائران و مجاوران در طرح اکرام رضوی، تنها 8 دقیقه به طول مي‌انجامد که در نوع خود رکوردی بی‌سابقه است و از این جهت باید قدردان زحمات خدمه و خدمت‌یاران بارگاه منور رضوی باشیم.

ویژه برنامه های حرم رضوی در رسانه ملی

محمدامین توکلی زاده، مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی نیز در این نشست با تاکید بر صیانت از اصل زیارت، گفت: رسانه ها به طور حتم باید این موضوع را رعایت کنند که به روحیه معنوی زائر ضربه ای وارد نشود.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد استودیوی ویژه در آستان قدس رضوی که 80 درصد کار ساختمانی آن انجام شده، می تواند به سهولت تصویربرداری و تهیه خبر توسط رسانه ها کمک کند.

توکلی زاده به برنامه های مختلف صدا و سیما در ارتباط با برنامه های آستان قدس رضوی اشاره کرد و اظهار داشت: پخش قرآن و برنامه حزب خوانی از شبکه پویا، قرائت مداحی و مولودی خوانی توسط نوجوانان در این شبکه، برنامه های ماه نشان و کوی محبت از شبکه های افق و دو و برخی از برنامه های ویژه استان های خراسان رضوی و جنوبی از جمله فعالیت های رسانه ای در حرم مطهر امام رضا(ع) در ماه رمضان است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha