یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
یوسف ربیع

حوزه/ پس از گذشت پنج سال فقط ۱۰ مورد از توصیه های بسیونی اجرا شده که ۴۰ درصد این توصیه هاست و این میزان نسبت به اشکالات سیاسی موجود در کشور، بسیار اندک و ناچیز است به ویژه اینکه هنوز ۱۶ نفر از رهبران انقلاب مردم در زندان هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، چندی پیش بود که محمود شریف بسیونی رئیس کمیته حقیقت یاب بحرین که حکم داور میان مردم انقلابی و نظام ظالم آل خلیفه را بازی می کند، پس از چند سال از گزارش نخست خود بار دیگر به بحرین سفر و از اوضاع این کشور بازدید کرد. بسیونی دو روز پیش نیز با صدور بیانیه ای رسمی اعلام کرد نتایج توصیه های کمیته حقیقت یاب اجرا نشده و  نظام بحرین، از 26 توصیه پیشین وی فقط به 10 مورد عمل کرده است. این بیانیه بسیونی در حالی صادر شد که نظام آل خلیفه مدعی شده بود تمام توصیه های بسیونی را اجرا کرده و بحرین در امن و امان است.

اما اکنون یوسف ربیع رئیس انجمن حقوق بشر بحرین، در کنفرانسی مطبوعاتی درباره این بیانیه بسیونی گفت: گزارش بسیونی، رئیس کمیته مستقل حقیقت یاب پس از یک بحران و تنش فراگیر در بحرین و تظاهرات های گسترده مردمی در 2011 صادر شد تا توصیه هایی به نظام بکند و از آل خلیفه بخواهد در راستای آشتی و رعایت حقوق مردم گام هایی بردارد.

وی افزود: این توصیه ها برخلاف آنچه آل خلیفه ادعا می کند و در خبرگزاری رسمی بحرین منتشر شد، به طور کامل اجرا نشد و بحرین هنوز نیازمند اصلاحات سیاسی و عدالت اجتماعی است.

ربیع ادامه داد: پس از گذشت پنج سال فقط 10 مورد از توصیه های بسیونی اجرا شده که 40 درصد این توصیه ها می باشد و این میزان نسبت به اشکالات سیاسی موجود در کشور، بسیار اندک و ناچیز است به ویژه اینکه هنوز 16 نفر از رهبران انقلاب مردم در زندان هستند.

وی افزود: ادعای اصلاحات توسط نظام آل خلیفه، ادعایی بی اساس و پوچ است و ما همچنان خواستار اجرای توصیه های بسیونی هستیم و می خواهیم کمیته ای بین المللی مسئول نظارت بر اجرای درست و کامل توصیه های بسیونی در کشور باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha