یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شورای حقوق بشر سازمان ملل

حوزه/ ممانعت از مشارکت جامعه بحرین در جلسات سازمان ملل، ابزار جدیدی است که نظام استبدادی بحرین از آن برای ترساندن مردم و نقض آزادی بیان استفاده می کند و این اقدام آنها در راستای اعمال انتقام جویانه علیه مدافعان حقوق بشر و همچنین تلاش برای سانسور اخبار بحرین صورت می گیرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز یکشنبه پیش گروهی از فعالان حقوق بشر بحرینی قصد داشتند برای شرکت در جلسات شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به ژنو سفر کنند که در فرودگاه بحرین با ممانعت ماموران رژیم آل خلیفه روبرو شدند.

این افراد عبارتند از: حسین رضی فعال حقوق بشر، پدر شهید علی مشیمع، ابراهیم الدمستانی عضو مرکز رصد حقوق بشر در بحرین هستند که ممانعت از سفر این گروه به ژنو، برگ دیگری از نقض حقوق بشر در بحرین را رقم زد و با اعتراضات گسترده روبرو شد.

ابراز نگرانی 5 سازمان حقوق بشری

پس از این اقدام رژیم آل خلیفه، 5 سازمان حقوق بشر شامل: مرکز حقوق بشر بحرین، سازمان آمریکایی دموکراسی و حقوق بشر در بحرین، مرکز حقوق و دموکراسی بحرین، مرکز اروپایی دموکراسی و حقوق بشر و سازمان حقوق بشر و عدالت کانادا با صدور بیانیه ای مشترک، نگرانی شدید خود را نسبت به ممانعت رژیم آل خلیفه از سفر مدافعان حقوق بشر به ژنو برای شرکت در سی و دومین دوره جلسات شورای حقوق بشر سازمان ملل، اعلام کردند.

در این بیانیه آمده: ممانعت از مشارکت جامعه بحرین در جلسات سازمان ملل ابزار جدیدی است که نظام بحرین از آن برای ترساندن و نقض آزادی بیان استفاده می کند و این اقدام آنها در راستای اعمال انتقام جویانه علیه مدافعان حقوق بشر و تلاش برای سانسور اخبار بحرین صورت می گیرد.

این سازمان ها از نظام بحرین خواستند فورا این ممنوعیت را برطرف کرده، به فعالان حقوق بشر اجازه دهد آزادانه با سازمان ملل ارتباط داشته باشند و دست از سیاست تهدید و ترساندن مردم بردارد و اجازه دهد مردم بحرین به فعالیت های خود در زمینه حقوق بشر ادامه دهند؛ چراکه نظام بحرین باید به تعهدات بین المللی خود در زمینه آزادی بیان و حقوق بشر پایبند باشد.

آل خلیفه به دنبال بستن دهان مردم است

ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه نیز اقدام رژیم آل خلیفه در ممانعت از سفر فعالان حقوق بشر و پدر شهید علی مشیمع به ژنو برای شرکت در سی و دومین دوره جلسات شورای حقوق بشر سازمان ملل را محکوم کرد و گفت: این اقدامی خودسرانه و غیر قانونی است که با هدف بستن دهان مردم و محدود ساختن فعالان حقوق بشر و سرپوش گذاشتن بر نقض حقوق مردم توسط نظام صورت می گیرد و ما تاکید می کنیم تمامی این اقدامات و تلاش های مذبوحانه با شکست روبرو خواهد شد، زیرا نشان دهنده حقیقت نظام آل خلیفه و باطل بودن ادعاهای این رژیم می باشد.

انجمن حقوق بشر بحرین: رژِم آل خلیفه باید بازخواست شود

انجمن حقوق بشر بحرین نیز گفت: ممانع مسئولان بحرین از سفر گروه مدافعان حقوق بشر به ژنو، اقدامی غیر قانونی و نشان دهنده شکست رژیم آل خلیفه در اجرای توصیه های بسیونی می باشد.

در بیانیه انجمن آمده: این اقدام آل خلیفه، اقدامی خصمانه و سازمان یافته است و از سوی دیگر فعالیت این گروه نیز در راستای حقوق بشر و آزادی های مشروع است و هیچ بهانه ای برای محدود ساختن آنها وجود ندارد.

انجمن حقوق بشر بحرین از رئیس سازمان ملل خواست بر رژیم آل خلیفه فشار آورده و آنها را به خاطر این رفتار با فعالان حقوق بشر، بازخواست کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha