شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
زید بن رعد الحسین

حوزه/ کمیساریای عالی سازمان ملل در بحرین گفت: نظام بحرین باید بداند که سرکوب مردم باعث نمی شود دست از خواسته ها و شکایات خود بردارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، زید بن رعد الحسین کمیساریای عالی سازمان ملل در سخنرانی خود در افتتاحیه نشست 32 شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد از مسئولان بحرین خواست هرچه زودتر مدافعان حقوق بشر و زندانیان آزادی بیان را آزاد کنند.

وی افزود: ملت بحرین از محدودیت های شدید در زمینه آزادی بیان رنج می برند و این محدودیت ها با التزامات بین المللی بحرین در زمینه حقوق بشر منافات دارد و در این خصوص می توان به ممنوعیت تجمع ها در منامه از سال 2013 تا کنون اشاره کرد.

کمیساریای عالی سازمان ملل در بخش دیگر از سخنان خود به سلب تابعیت شهروندان و سرکوب آزادی ها در بحرین اشاره کرد و گفت: رژیم آل خلیفه تا کنون شناسنامه 250 شهروند بحرینی را به اتهام موهوم خیانت، باطل کرده است.

وی ادامه داد: ده ها نفر نیز به اتهام برگزاری و مشارکت در تظاهرات مسالمت آمیز به زندان محکوم شده اند که در میان آنها کودکان و نوجوانان نیز دیده می شوند، اما نظام بحرین باید بداند که سرکوب مردم باعث نمی شود دست از خواسته ها و شکایات خود بردارند، بلکه باعث افزایش مطالبات می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha