جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
برپایی نمایشگاه نقاشی‌ زنان محجبه در فلوریدا

حوزه/ نمایشگاه نقاشی‌ زنان محجبه در فلوریدا برگزار شد؛ زیر یکی از نقاشی‌ها نوشته شده است: من به عنوان یک زن مسلمان احساس آزادی می‌کنم. حجاب من سمبل عزت و شرافت من و مهمتر از همه سمبل استقلال من است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» نمایشگاه عکس متفاوتی از زنان مسلمان در کارول وود واقع در ایالت فلوریدای آمریکا برگزار شد. نمایشگاه نقاشی با عنوان « چاپ پر سر و صدا» در مرکز فرهنگی این شهر در جاده لوول راه اندازی شده و تا 24 ماه آگوست ادامه خواهد داشت.

 تصاویر به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه، نقاشی‌های زیبا اما جدی از زنان مسلمان را به نمایش می‌گذارند که از تصورات اشتباهی که از آنها صورت می گیرد، عصبانی هستند.

برپایه این گزارش به نقل از tbo.com ، امینه خان، نقاشگر تصاویر این نمایشگاه معتقد است که زنان مسلمان در غرب به اشتباه معرفی می‌شوند و هدف او از برگزاری این گالری مبارزه با کلیشه‌های غلط و ایجاد گفت و گوی باز در مورد زنان مسلمان است. خان سعی دارد از آثار هنری خود برای آغاز گفتگویی درباره زنان و دختران مسلمان استفاده کند.

تصاویر او گروه متنوعی از زنان محجبه را به تصویر درآورده‌اند. یکی از قابل توجه ترین نقاشی‌ها مربوط به زن جوانی است که روسری زرد به سر کرده و روسری او به قدری بزرگ است  که به سختی سر خود را بالا نگه داشته است. این تصویر تقلا و چالش‌های زنان مسلمان محجبه را در روبرویی با جامعه غرب به تصویر کشیده است.

خان دراین باره می‌گوید: به نظر می‌رسد سدی پیش رو قرار گرفته است و هدف من شکستن این مانع است. به نظر می‌رسد که باری به دوش این زنان است که مردم تنها آن را می‌بینند.

بر دیوارهای طبقه دوم ردیفی از سخنان 24 تن از زنان، نوجوانان و بانوان سالمند مسلمان به چشم می‌خورد و جمله‌های آن‌ها درباره حجابشان نوشته شده است.

خان می‌گوید: من می‌خواستم تمام نمایشگاه درباره زنان مسلمان و روایت آن‌ها از زندگی باشد. سخنان زیادی برای من فرستاده شده بود که بسیاری از آن‌ها غمگین بودند. بعضی از زنان ترس خود را در پوشیدن حجاب بیان کرده بودند و می‌گفتند که در غرب حجاب به جای اینکه ما را در امان نگه دارد، توجه بیشتری را به سوی ما جلب می‌کند. با این حال بیشتر زنان به حجاب، به چشم تاج سلطنت نگاه می‌کنند.

زیر یکی از نقاشی‌ها نوشته شده است: من به عنوان یک زن مسلمان احساس آزادی می‌کنم. حجاب من سمبل عزت و شرافت من و مهمتر از همه سمبل استقلال من است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha