دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جلال حسینی - آستان قدس رضوی

حوزه/ دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: مسجد جامع گوهرشاد نماد مقاومت دینی مردم عزتمند و آزادی‌خواه ایران اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی، امروز در حاشیه برگزاری مراسم بزرگداشت قیام مسجد گوهرشاد، این قیام را جنبشی انقلابی در برابر فرهنگ سطحی و غرب‌زده رضاخانی عنوان کرد و گفت: مسجد گوهرشاد مقتل و محل شهادت جمعی از مردم شریف، مومن، متدین و پایبند به ارزش‌های اسلامی مشهد مقدس است که در 21 تیرماه سال 1314 خون خود را در دفاع از سبک زندگی اسلامی و عفیفانه در مقابل تجدد وارداتی رضاخانی نثار کردند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به مراسم گرامی داشت هشتاد و دومین سالگرد قیام مسجد گوهرشاد، تصریح کرد: امروز بانوان مومن و مردم خداجوی مشهد مقدس در اجتماعی عظیم، شکوهمند و پرشور در مسجد جامع گوهرشاد گرد هم آمدند تا این قیام را گرامی دارند و بر ادامه این مسیر مقدس تاکید کنند.

وی اضافه کرد: هم زمان با این مراسم برنامه‌های متنوع دیگری نیز در حرم مطهر رضوی با محوریت حجاب و عفاف در حال اجراست و همچنین در طول این هفته سبک زندگی غفیفانه موضوع محوری تمامی حلقه‌های معرفت، نشست‌های تخصصی، محفل‌های انس با قرآن، ایستگاه‌های کبوترانه و ... خواهد بود.

دبیرشورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: امروز در حاشیه این گردهمایی، نمایشگاه «قیام مردم متدین در مسجد گوهرشاد» نیز به روایت اسناد و تصاویر بر پا شده که علاقه‌مندان می‌توانند از این نمایشگاه در طول هفته عفاف و حجاب دیدن کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha