دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
استاد علی اکبر رشاد

حوزه/ متاسفانه مسئولان درباره بد و بی حجابی نه تنها سکوت کرده اند، بلکه اجازه نمی دهند کسی فریاد بزند و امر به معروف و نهی از منکر کند و اگر کسی به طور جدی به این مسئله ورود کند، خواهد دید که چگونه به او هجمه می کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مشهد، استاد علی اکبر رشاد، صبح امروز در دومین روز همایش ملی قیام گوهرشاد، در تالار شهر مشهد، نقش حوزه علمیه در توسعه و نهادینه سازی عفاف و  حجاب را بی بدیل خواند و گفت: به همین علت، سکوت و کم شدن جرأت و شهامت حوزویان و کوتاه آمدن از انجام وظیفه سازمانی و صنفی خود موجب بروز وضع نامطلوب حجاب خواهد شد.

وی با اشاره به آغاز روند بی حجابی از دوچرخه سواری زنان با هدایت فرزندان برخی مسئولان رده بالای کشور، تاکید کرد: متاسفانه مسئولان نیز درباره بد  حجابی نه تنها سکوت کرده اند، بلکه اجازه نمی دهند کسی فریاد بزند و امر به معروف و نهی از منکر کند و اگر کسی به طور جدی به این مسئله ورود کند، خواهد دید که چگونه به او هجمه می کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران، حضور زنان در ورزشگاه ها را مانع شرعی ندانست، اما شرایط فرهنگی آن مکان ها را نامناسب خواند که به همین علت از این امر جلوگیری می شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در بخش دیگری از سخنان به عناصر فرهنگ پرداخت و گفت: «بینش»، «منش و اخلاق» «کنش و رفتار» و «گرایش ها و علاقه ها» چهار عنصر فرهنگ است و هنگامی که آموزه های دین در فرهنگ بیاید، جزئی از آن می شود.

وی با بیان اینکه موضوع حجاب به سایر عناصر فرهنگ پیوند می خورد، ابراز داشت: این مولفه نقش ویژه ای دارد و نماد و نمود آن در نشان دادن هویت و فرهنگ  یک جامعه بیشتر دیده می شود و هرگونه تغییری، در لباس و حتی در نوع راه رفتن انسان تاثیر می گذارد.

رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به تغییر در عناصر ساخت خانواده و سبک زندگی، اظهار داشت: متاسفانه نهاد خانواده در حال تغییر است که در نتیجه روابط ، معاد، خدا، دین و... تغییر می کند.

استاد رشاد تصریح کرد: سیاستمداران و صاحبان قدرت و ثروت بنا دارند بر شهوت سوار شوند و زن را مانند ابزار و وسیله ای برای ترویج اقتصاد لیبرالی و گسترش صنایع اقتصادی خود، بهره می برند در این تغییر، اداره به جای منزل قرار می گیرد و یکی از نتیجه های اسف بار آن آمارهای تکان دهنده تجاوز در ادارت آمریکاست.

رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران در پایان هشدار داد: اگر بیشتر از این درنگ کنیم، همه چیز فرو خواهد ریخت و از دست خواهد رفت.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha