جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید عبدالله قدمی - حوزه کرمانشاه

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان هرسین با بیان این که مسائل معنوی باید در فضای حوزه ها حاکم شده و تحصیل و تهذیب در کنار یکدیگر مورد توجه قرار گیرد، گفت: توجه به اخلاق پیشرفت علمی طلاب را در پی دارد .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه حجت الاسلام سید عبدالله قدمی، در جمع معاونین و اساتید مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان هرسین با اشاره به اینکه تقویت مسائل تهذیبی در حوزه های علمیه موجب رشد و ارتقای طلاب خواهد شد، اظهار داشت: مسائل تهذیبی نقش اساسی در اعتلای علمی طلاب دارد، لذا مسئولان حوزوی باید زمینه های رشد طلاب را به واسطه تقویت مسائل تهذیبی فراهم کنند.

به گفته ی مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان هرسین، تقویت برنامه های تهذیبی موجب جدیت طلاب در ادامه تحصیل و پیشرفت آن ها در زمینه های مختلف خواهد شد.

این استاد حوزه  ادامه داد: مسائل معنوی باید در فضای حوزه ها حاکم شده و تحصیل و تهذیب در کنار یکدیگر مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام قدمی افزود: قوت بیشتر برنامه های تهذیبی از جمله برگزاری جلسات اخلاق با حضور علما و اساتید برجسته، راه اندازی واحدهای مشاوره ای و اخلاقی، برپایی نماز جماعت سه وعده و ... قرائت ادعیه با حضور طلاب و روحانیون باید در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) نمایان گردد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب عنوان داشت: تهجد و نماز شب موجب ارتقاء طلاب می گردد و اگر این مهم در مدارس علمیه توسعه یابد پیشرفت علمی و اخلاقی طلاب دوچندان خواهد شد.

برپایه این گزارش، معاونین مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان هرسین نیز با ارائه گزارشی در حوزه های تخصصی خود، پیشنهاداتی را در جهت رشد و ارتقا این مدرسه مطرح کردند.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha