دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حمله به مسجد الاقصی

حوزه/در پی حملات اخیر و مخصوصا امروزبه مسجد الاقصی، وزارت خارجه فلسطین، امت اسلامی را به مقابله با نبرد تمام عیار اسرائیل علیه مسجد الاقصی فراخواند و خواستار تشکیل اجلاس سران عرب و سازمان همکاری اسلامی در دفاع از قدس شریف شد

به گزارش سرویس بین الملل «حوزه»، وزارت خارجه فلسطین اشغالی ضمن بیانیه با هشدار به این که امروز قدس شاهد بازگشت اشغال گری به مسجد الاقصی همانند سال 1967 می باشد تاکید کرد این اشغالگری فقط در بعد نظامی نیست بلکه شامل یهودی سازی قدس و مسجد الاقصی نیز می شود و این مساله بیداری و هوشیاری مسلمانان را بیش از هر زمان دیگری مطالبه می کند. هوشیاری که باعث توقف این عملیات و حمایت از مقدساتو مسجد الاقصی از هجمه شهرکنشینان افراطی شود.

در این  بیانیه آمده است وزارت خارجه تلاش می کند با تشکیل جلسه فوق العاده اجلاس سران عرب و سازمان همکاری اسلامی در سطح نمایندگان به بررسی تهدید های خطر ناک اسرائیل علیه مسجد الاقصی بپردازند و موضعی قوی در حمایت از این مسجد شریف اتخاذ نمایند.

این بیانیه با تاکید بر این که عدم اتخاذ موضع قوی در این شرایط سبب پیشروی اسرائیل در اشغالگری و یهودی سازی قدس می شود گفت نمی توان در این زمان خطرناک شهروندان فلسطینی را که با مال و جان خود از قدس و مقدسات دفاع می کنند تنها گذاشت.

وزارت خارجه فلسطین به شدت هجمه همه جانبه اسرائلی علیه قدس و مسجدالاقصی را محکوم کرد و گفت از وحشی گری های اسرائیل به سازمان ملل در سطح مجلس شورای امنیت و مجلس عمومی شکایت می کنیم و همچنین از تمام علماء اسلام می خواهیم با دعوت از امت اسلامی به یاری مسجد الاقصی بشتابند.

این بیانیه بعد از آن صادر شد که ده ها شهرک نشین اسرائیلی امروز صبح در جواب به دعوت قبلی احزاب و مجموعه های یهودی افراطی در سالگرد ادعایی "تخریب هیکل" تحت حمایت نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی حمله کردند که با دفاع مسلمانان از این مسجد مقدس مواجهه شدند و به شدت با یکدیگر در گیر شدند.

این حمله جدید در تکمیل سلسله حملات روزانه ای است که شهرک نشینان افراطی به صحن های مسجد الاقصی انجام می دهند وهدف از حملات، تقسیم زمانی استفاده از مسجد الاقصی می باشد که مقدمه ای است برای تقسیم مکانی این مسجد شریف بین مسلمانان و یهودیان و در نهایت یهودی سازی آن.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha