چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 391567
۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
سید مصطفی ابراهیمی

حوزه / معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین گفت: پاسخ به نیازهای جدید نظام اسلامی در راستای تمدن سازی و جامعه پردازی، مطالبه به حق مردم و نظام از حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام سید مصطفی ابراهیمی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در قزوین ، ضمن تاکید بر امر پژوهش در حوزه های علمیه  اظهار کرد: اصلی ترین ماموریت حوزه تبیین و توسعه آموزه ها، معارف دینی و علوم اهل بیت (ع) است که امروز باید در این زمینه اهتمام فراوانی بشود.

وی با اشاره به وضعیت فعلی پژوهش در حوزه های علمیه بیان کرد: در سال های اخیر همایش جشنواره علامه حلی، تاسیس انجمن های علمی و ساماندهی مراکز تخصصی، علمی، مدیریت های پژوهشی و همایش انتخاب کتاب سال حوزه برگزار شده ولی با همه این تلاش ها و فعالیت های علمی جایگاه پژوهش در مدارس حوزه های علمیه بسیار کمرنگ است که دلیل اصلی آن نبودن یک استاد جامع در امور پژوهشی طلاب است.

حجت الاسلام ابراهیمی عدم اختصاص بودجه به بخش پژوهش در حوزه علمیه را مهم دانست و عنوان کرد:عمده ترین دلیل این امر ضعف ساختاری، کمبود اعتبارات مالی، ضعف در بهره گیری از فناوری های جدید وعدم پیوستگی آموزش با پژوهش است.

معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین با تاکید بر اینکه پژوهش بایدوارد متن حوزه گردد، تصریح کرد: پاسخ به نیازهای جدید نظام اسلامی در راستای تمدن سازی و جامعه پردازی، مطالبه به حق مردم و نظام از حوزه های علمیه است که این مهم راهی جز توسعه آموزش همگام با پژوهش ندارد و راهکار نظام علمی حوزه تحول در نظام آموزشی و پژوهش محوری است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha