یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام علی عباسی

حوزه/ حوزویان بايد بيش از ساير مردم مراقب رفتار و کردار خود باشد و شأن روحانیت را حفظ کرده و با اخلاق عملی مردم به ویژه جوانان را به دینداری دعوت کنند.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی(ره) شهرستان تاکستان بر ضرورت توجه به  اخلاق در حوزه‌های علمیه تاکید کرد و گفت:  مسأله اخلاق از  موارد مهمی است که باید آن را نهاینه و در تمام امور و برنامه‌ریزی‌ها، این جنبه مهم را در نظر داشته باشیم.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین به  تفاوت حوزه های علمیه با مراکز علمی دیگر اشاره کرد و بیان داشت: کسی که وارد حوزه های علمیه  می شود باید بداند که قدم در جای اهل بیت(ع) قرار می دهد.

وی، داشتن اخلاق حسنه و خوب درس خواندن را از وظایف اصلی طلاب دانست و اظهارکرد: طلاب باید با جدیت در درس بحث و اخلاق خوب، سیره اهل بیت(ع) را در جامعه تبیین نمایید.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به اینکه طلاب باید اهداف خود را از آمدن به  حوزه های علمیه درک نمایند، خاطرنشان کرد: جوانان علاقه مند که به حوزه های علمیه راه یافته اند، باید شکرگزار این نعمت باشند، زیرا هرکسی نمی تواند وارد حوزه شود.

مدیرحوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: حوزویان بايد بيش از ساير مردم مراقب رفتار و کردار خود باشد و شأن روحانیت را حفظ کرده و با اخلاق عملی مردم به ویژه جوانان را به دینداری دعوت کنند.

توصیه ای به کارکنان بانک ها

حجت الاسلام والمسلمین عباسی، همچنین در دیداربا مدیرعامل و کارکنان بانک اقتصاد مهر استان قزوین، پاسخگویی شفاف به ارباب رجوع توسط کارکنان بانک ها را مورد تاکید قرارداد و گفت: خدمت صادقانه به مردم عبادت و پاسخگو بودن در برابر آنان وظیفه است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین اظهارکرد: مشتریان با ارزشترین سرمایه بانک ها محسوب شده  و رضایت آنان بالاترین سرمایه و اعتبار اجتماعی برای کارکنان و مدیران بانکها می باشد.

استاد حوزه علمیه قزوین ادامه داد: رعایت عدالت و انصاف و پرهیز ازهر گونه تبعیض در جریان امور و فعالیت ها، ضمن حفظ کرامت انسانی مردم و مشتریان، اولویت اصلی برنامه های دست اندرکاران بانک هاست.

حجت الاسلام  رضوانی، مشاور فرهنگی بانک اقتصاد مهر نیز در این دیدار به اهمیت کار بانک ها اشاره کرد و گفت: گفتار، منش و کردار بزرگان دین را مبنای رفتار و عمل خود در بانک ها قرار داده و خدای متعال، در هر لحظه گواه و ناظر بر اعمال و کردارخود می دانیم.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha